رپورتاژ آگهی

نحوه شستن صورت: 12 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

نحوه شستن صورت: 12 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

نحوه شستن صورت: 12 مرحله برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است.ممکن است ساده به نظر برسد، اما شستن صورت نیاز به زمان و توجه دارد. انجام آن به روش صحیح می تواند تفاوت بین درخشان شدن پوست و بروز آکنه را ایجاد کند.

بسیاری بر این باورند که برای پاک کردن آرایش یا زمانی که کثیف به نظر می رسد، فقط باید صورت خود را بشویید. در واقع، توصیه می‌شود که صورت خود را دو بار در روز بشویید.فرقی نمی کند نوع پوست، بافت یا وضعیت فعلی شما، روتین پاکسازی شبانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 «پاک کردن آرایش، کثیفی و کثیفی از روز به آماده‌سازی پوست برای رژیم مراقبت از پوست شما کمک می‌کند و همچنین از پوست در فرآیندهای بازسازی و نوسازی در طول شب حمایت می‌کند.»

1. ابتدا تمام آرایش خود را به درستی پاک کنید

قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید تا کار را انجام دهید.

 «منافذ برای دفع سموم در یک شب عادت دارند و اگر مسدود شوند، همه چیز پشتیبان می شود و شلوغ به نظر می رسد. این برای همه انواع پوست صدق می کند، حتی اگر لایه بیرونی کاملاً انعطاف پذیری داشته باشید.

برای منافذ مسدود شده، روش پاکسازی دو مرحله ای را امتحان کنید. این روتین دو مرحله ای  برای از بین بردن کثیفی استفاده می کند و سپس به شستشوی ملایم صورت برای کمک به شستشوی روغن نیاز دارد.

یک پد پنبه ای را در آب میسلار، پاک کننده آرایش یا روغن های طبیعی آغشته کنید تا آرایش دور چشم پاک شود. یک پد پنبه ای به شما کمک می کند تا به آرامی با نواحی سفت و محکم بدون فشار دادن پوست خود برخورد کنید.

مراقب پاک کننده های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستند، مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) – لاکتیک، گلیکولیک، اسیدهای میوه – و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs) – سالیسیلیک، عصاره پوست درخت بید. این مواد در از بین بردن پوست بسیار قوی هستند.

2. برای تمیز کردن صورت خود از صابون خشن استفاده نکنید

صابون های نواری می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشند، که امکان رشد باکتری ها و مخمرهای بیشتری را فراهم می کند.

جای تعجب نیست: پاک کننده های صورت، برای پوست های ظریف ساخته شده اند.

این تمایل برای افراد وجود دارد که به دنبال فوم‌های «کف‌کننده» باشند، زیرا فکر می‌کنند اگر کف نکند، پاک‌کننده نیست، اما کف کردن در واقع می‌تواند چربی‌های طبیعی بیشتری را از پوست شما بگیرد.

3. از آب ولرم استفاده کنید

بیایید یک افسانه را کنار بگذاریم: منافذ درها نیستند. آب گرم آنها را باز نمی کند و آب سرد آنها را نمی بندد.حقیقت این است: دمای زیاد آب می تواند باعث تحریک شود، بنابراین بهتر است حد وسط را رعایت کنید. 

همچنین ممکن است از خود بپرسید: “آیا می توانم صورتم را فقط با آب بشوییم؟”  بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

یک پاک کننده برای صورت شما چه می کند؟ این می تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، مواد زائد و چربی کمک کند.

4. بعد از شستن پست خود را درمان کنید

بعد از اینکه پوستتان از هر نوع آلودگی تمیز شد،  درمان را شروع کنید.

اگر تیرگی ، التهاب و قرمزی در پوستتان دارید و به دنبال روشن کننده و یک دست کننده رنگ پوست هستید سرم ویتامین سی به داد شما می رسد .

اگر جوش و آکنه دارید از سرم نیاسینامید استفاده کنید چون علاوه بر کاهش دهنده خارش پوست یک جمع کننده منافذ خوبی است.

در صورتی که لک هایی ناشی از بارداری ، زایمان ، کک و مک ، آفتاب سوختگی دارید استفاده از یک کرم رفع لک صورت که هم باعث افزایش تولید کلاژن شود و هم پوستتان را ابرسانی کند میتواند به کار شما بیاید.

 

5. هنگام لایه برداری ملایم باشید

اسکراب می تواند مانع محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای تمیز کردن پوست این است که با نوک انگشتان خود ماساژ دهید و حداقل یک یا دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

«برای لایه برداری، به دنبال موادی در پاک کننده های خود باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم های میوه هستند. “اجازه دادن به این محصولات به مدت 60 تا 90 ثانیه به داخل پوست کار را انجام می دهد یا منافذ پوست را پاک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد تا درخشندگی سالمی ایجاد کند.”

مطالعه‌ای در سال 2024 این موضوع را تأیید کرد و نتیجه گرفت که سورفکتانت‌ها (چیزی که به پاک‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا روغن را تجزیه کنند، بنابراین آب می‌تواند کثیفی‌ها را بشوید) از منظم ماندن مولکول‌های پوست جلوگیری می‌کند – طبیعی و سالم.

یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد، حساسیت بیش از حد پوست است. این می تواند باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش در هنگام استفاده از محصولات شود.

 

6. یک شات آب میسلار بدهید

آب میسلار آبی حاوی مولکول های میسل است که به مواد آرایشی و مواد زائد متصل شده و آن را تجزیه می کند.

«بعضی از افراد، به‌ویژه آنهایی که آرایش نمی‌کنند، می‌توانند با آب میسلار به عنوان پاک‌کننده‌شان کنار بیایند. اگر در کمپینگ یا جایی بدون آب هستید، میسلار آب می تواند صورت شما را تمیز کند و حتی نیازی به آبکشی ندارد.

7. از ابزارهای غیر ضروری بگذرید

میزان باکتری‌هایی که روی اسفنج‌ها تجمع می‌کنند، دلیلی بر این است که این اسفنج‌ها ممکن است ایده خوبی نباشند، مگر اینکه در تمیز کردن مداوم آن‌ها در محلول سفیدکننده دقت کنید.»، به سادگی از دستان خود به عنوان ابزار استفاده کنید.

«به هر حال، وقتی آب و صابون روی آن ها داشته باشید، تمیز می شوند.

8. گردن و فک خود را به خاطر بسپارید

خط فک و گردن شما در معرض آلودگی و تجمع زباله هستند. و آنها نیز به عشق نیاز دارند.هنگامی که صورت خود را ماساژ پاکسازی می کنید، انگشتان خود را به آرامی با یک حرکت رو به بالا مالش دهید تا گردش خون را به خوبی انجام دهید و پوست خود را تشویق کنید تا سفت و طبیعی بماند.

 

9. با یک حوله نرم خشک کنید

وقت آن است که در مورد خشک شدن هوا تجدید نظر کنیم.

چکیدن آب روی صورت شما آن را هیدراته نمی کند. در واقع، هنگامی که آب تبخیر می شود، می تواند منجر به خشکی شود.

به یاد داشته باشید که به آرامی با یک حوله نرم و ضد میکروبی دست بزنید و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم بسیار محتاط باشید.

10. صورت خود را زیاد نشویید

 «اغلب مردم فراموش می‌کنند که احتمالاً صورت خود را زیر دوش هم می‌شویند. اگر روزی دو بار دیگر روال‌های شستشو را به سینک می‌زنید، سه تا می‌شوید. این ممکن است کمی بیش از حد باشد.»

کسانی که پوست خشکی دارند به ویژه باید به فکر کاهش شستشو باشند.اگر از خود می‌پرسید، «چه ساعتی باید صورتم را در شب بشورم؟»، ممکن است زودتر بهتر باشد. حفظ ریتم شبانه روزی پوست می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب کمک کند. پاکسازی را هنگام غروب خورشید در نظر بگیرید، نه بعد از آن.

11. با یک تونر تمام کنید

تعادل مجدد پوست ، تونرها فرمول های سبک و مایعی هستند که در اصل برای تنظیم مجدد pH پوست شما استفاده می شد، بنابراین می تواند از خود در برابر باکتری ها و آسیب محافظت کند. اکنون، بسیاری از تونرها دارای مزایای اضافی هستند که نگرانی های خاصی را هدف قرار می دهند.

به دنبال موادی مانند:

گلاب که خاصیت ضد پیری دارد
بابونه که به خاطر خواص آرام بخشش معروف است
اسید سالیسیلیک یا فندق جادوگر برای کمک به مبارزه با آکنه
برای استفاده از تونر، مقداری را روی یک توپ پنبه ای بکشید که روی نواحی نگران کننده، مانند ناحیه T چرب، بکشید.

12. به یاد داشته باشید که مرطوب کنید

علاوه بر تونینگ، مطمئن شوید که به مرطوب ماندن پوست خود کمک می کنید.برخی از افراد احساس “سفتی” پس از شستن صورت خود را دوست دارند، اما این نشانه خشکی بیش از حد است.

“پوست شما ممکن است بعد از آن شروع به حساس شدن کند، یا حتی پوسته پوسته یا ترک بخورد. استفاده از مرطوب کننده از پوست شما در برابر خشکی بیش از حد محافظت می کند.

اگر بعد از شستشو، پوست شما به طور مداوم خشک می شود، به دنبال تعویض پاک کننده ها باشید. یک پاک کننده ملایم یا پاک کننده روغنی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

شستن تنها اولین قدم برای حفظ حالت طبیعی پوست شما است.بقیه به همه سرم‌های دیگر، مرطوب‌کننده‌ها، ماست‌ها، ماسک‌های صورت بستگی دارد – این لیست می‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. به علاوه، غذایی که می خورید، نحوه ورزش و سطح استرس شما همگی نقش دارند.

ابزار پاکسازی شما
پاک کننده ملایم و ملایم (یا دو عدد اگر می خواهید دوبرابر پاکسازی کنید)
پارچه ضد میکروبی برای خشک کردن صورت
میسلار واتر اختیاری برای مسافرت و پاک کردن آرایش

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها