آموزشاموزش نصب مد

آموزش نصب ماد در بازی The Sims 4

راهنمای کامل برای علاقه‌مندان به مادهای The Sims 4

دوست دارید تا برخی مادهای بازی Sims را تجربه کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کرده یا چگونه آن‌ها را روی PC اجرا کنید؟ از زمان انتشار اولین نسخه در سال 2000 میلادی، سری بازی‌های The Sims به لطف جامعه مادسازان، محتوای غیررسمی بسیار زیادی دریافت کرده است که همه به صورت رایگان برای دانلود موجود هستند.

برای عنوانی که به شما اجازه می‌دهد هر چیز و هر شخصی که در تصورتان جای می‌گیرد را به بازی بیاورید، سری The Sims یک محصول بسیار کامل است. با این حال، ماد سازان توانستند کمبود محتوایی که توسط استودیوی سازنده بازی به وجود آمده را برطرف کنند. سال‌های زیادی از انتشار نسخه چهارم این سری می‌گذرد و در طول این مدت، مادهای زیادی به این بازی آورده شده که می‌تواند تجربه‌ای مجزا و منحصر به فرد به شما ارائه کند.

راه‌های زیادی وجود دارد که سبک زندگی شخصیت‌های شما در The Sims را تعیین می‌کند. به غیر از این، می‌توانید وسایل خانه، دستورالعمل‌ها، فعالیت‌ها و… را تغییر دهید. اینکه بدانید برای دانلود مادهای The Sims 4 باید دقیقه چه کاری انجام دهید، در ابتدا کمی پیچیده‌ است. بنابراین، در این مقاله یک راهنمای کامل برای شما تهیه شده تا هر آنچه که نیاز دارید را بدانید. در این متن شاهد پیدا کردن ماد، آموزش نصب و نکات مفید دیگر هستیم. با استراتژیک کلاب و ادامه این مقاله همراه باشید.

آموزش دانلود مادهای The Sims 4

سایت‌های دانلود مختلف خارجی وجود دارند که به صورت رایگان مادهای سیمز 4 در آن‌ها منتشر می‌شود. برخی مادهای این بازی در سایت استراتژیک کلاب نیز برای دانلود موجود هستند. برای این کار، باید به فولدر “Documents” مراجعه کرده، فولدر “Electronic Arts” و سپس “The Sims 4” را باز کنید. در اینجا دو فولدر داریم که یکی برای افزونه‌های سفارشی و دیگری برای مادها استفاده می‌شود. فولدر “Tray” برای شخصیت‌های Sim و Lotها استفاده شده و فولدر “Mods” به مادهای بازی اختصاص دارد.

انواع ماد، محتوای سفارشی و نصب آن‌ها

بسته به آنچه که از بین ماد یا محتوای سفارشی دانلود کردید، نوع متفاوتی از فایل‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اکثر این آیتم‌ها (که شامل لباس، وسایل و…) و مادها از نوع فایل “.Package” استفاده می‌کنند. این فایل‌ها نیازی به نصب نداشته و می‌توانید به سادگی و با جایگزین کردن در فولدر ماد یا زیرشاخه‌های مربوطه، از آن‌ها استفاده کنید.

Lotها و Simها

این فایل‌ها از منابع اصلی بازی محسوب شده و دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. برای مثال، فایل‌های Lot از پسوند “.blueprint”، “.trayitem” و “.bpi” استفاده می‌کنند. این در حالی‌ است که فرمت “.hhi”، “.householidbinary”، “.sgi” و “.trayitem” به Simها اختصاص دارد. برای نصب این دسته از فایل‌ها هم نیازی به پروسه پیچیده‌ای نیست و می‌تواند با جایگزین کردن هر یک در فولدر مربوطه، از آن‌ها استفاده کنید.

مادهای Script

این دسته از مادها به نوع “.ts4script”، “.pyo”، “.py” یا “.pyc” تقسیم می‌شوند و برای نصب آن‌ها، باری دیگر می‌توانید از طریق جایگزین کردن در فولدر مربوط به هر یک، از این نوع ماد استفاده کنید. البته باید این نکته را خاطرنشان کرد که مادهای Script باید در حالت Zip یا فشرده‌ی خودشان باقی بمانند. از دیگر مواردی که باید در ذهن داشته باشید، این است که مادهای با پسوند “.pyo” توسط بازی The Sims 4 پشتیبانی نمی‌شوند و دیگر افزونه‌هایی با این فرمت نداریم.

سازماندهی محتوا و مادها

هر چقدر که استفاده از مادها لذت‌بخش است، مرتب کردن آن‌ها دردسرساز است. به همین خاطر، به شما پیشنهاد می‌کنیم که محتوای دانلودی و افزونه‌های سفارشی خود را با ساختن فولدر، فولدرهای زیرمجموعه، دسته‌بندی نوع مادها (از جمله لباس، استایل مو) و… سازماندهی کنید. این مورد باعث شده تا پیدا کردن مادها آسان شده و در صورت بروز مشکل، بتوانید مادهای مخرب را شناسایی و ایرادشان را برطرف کنید.

برای پوشه‌بندی و ساخت فولدرهای زیرمجموعه، نهایتا می‌توانید پنج فولدر ایجاد کنید. در غیر این صورت، بازی در شناسایی این محتوا به مشکل می‌‌خورد. چنین کاری برای دسته‌بندی آیتم‌های لباس به کار می‌آید، جایی که شما می‌تواند دسته‌بندی‌های مربوطه مثل پیراهن، شلوار و… را شناسایی کرده و مشکل آن‌ها را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که مادهای Script نمی‌توانند در فولدرهای زیرمجموعه قرار بگیرند. این مادها را باید تنها در یک پوشه قرار داد. بنابراین، پیشنهاد ما به شما این است که یک فولدر را به این دسته از مادها اختصاص دهید. با ایجاد یک پوشه برای مادهای Script در محتوای مربوط به بازی The Sims 4، می‌توان تمام این افزونه‌ها را به بازی آورد. تا زمانی که فرمت این فایل‌ها درست باشد، می‌توانید فولدر مربوط به هر یک را Rename کنید. این مورد می‌تواند برای شناسایی نوع فایل‌ها مفید واقع شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها