رپورتاژ آگهی

چگونه در سال 2024 تعامل (Engagement) در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

وقتی صحبت از ساختن جامعه مخاطبین در اینستاگرام می‌شود، تعامل نقش بزرگی ایفا می‌کند. اما چگونه می‌توانید در سال 2024 تعاملات خود در اینستاگرام افزایش دهید؟

از ایجاد میم‌ها گرفته تا برگزاری قرعه‌کشی‌ها، ما در این مطلب از مای ممبر، ۱۰ تاکتیک را برای کمک به افزایش تعامل در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاریم.

روش های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام در مای ممبر

 

تعامل در اینستاگرام چیست؟

تعامل یا Engagement در اینستاگرام محاسبه‌ای است که نشان می‌دهد چه درصدی از دنبال‌کنندگان شما با محتوای شما تعامل داشته‌اند. این معمولاً تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و تعداد ذخیره‌های یک پست را در نسبت با دسترسی (REACH) کلی شما در نظر می‌گیرد. در برخی موارد ممکن است تعداد تأثیرات و به اشتراک‌گذاری‌هایی که یک پست دریافت کرده است را نیز در نظر بگیرد.

چگونه نرخ تعامل خود را در اینستاگرام محاسبه کنید؟

برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام برای یک پست، کل تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و ذخیره‌ها را بر دسترسی خود تقسیم کنید، سپس ضرب در ۱۰۰ کنید تا یک درصد به دست آورید:

نرخ تعامل = (لایک‌ها + کامنت‌ها + ذخیره‌ها) / دسترسی x ۱۰۰

اگر می خواهید نرخ تعامل پست شما بالا رود، می توانید برای پست خود، لایک یا کامنت یا سیو خریداری کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از مراجع معتبری مثل سایت مای ممبر کمک بگیرید. خرید لایک اینستاگرام از مای ممبر به شدت به افزایش نرخ تعامل پیج شما کمک می کند.

چگونه تعامل بیشتری در اینستاگرام در سال 2024 به دست آورید؟

 

چگونه تعامل بیشتری در اینستاگرام در سال 2024 به دست آورید؟

در اینجا ۱۰ روش آزمایش‌شده برای افزایش تعامل اینستاگرام شما در سال 2024 آورده شده است:

  1. از طریق تگ های استوری‌های اینستاگرام تعامل ایجاد کنید.
  2. میم‌های قابل ارتباط ایجاد کنید.
  3. ریلزهای اینستاگرام را به اشتراک بگذارید.
  4. طرح های گرافیکی با قابلیت به اشتراک‌گذاری ایجاد کنید.
  5. اطلاعات را در پست‌های کاروسلی (Carousel) به اشتراک بگذارید.
  6. دعوت به اقدام داشته باشید (Call to Action).
  7. شخصیت خود را در استوری‌ها به خوبی معرفی کنید.
  8. یک قرعه‌کشی برگزار کنید.
  9. زمانی که مخاطب شما فعال است، پست ایجاد کنید.
  10. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

تاکتیک 1: با مخاطب خود از طریق تگ های استوری‌های اینستاگرام تعامل داشته باشید

تگ های استوری‌های اینستاگرام می‌توانند اولین گام در ساخت یک جامعه وفادار باشند که احساس ارتباط با برند شما را دارند. در استوری‌ها، تعدادی برچسب سریع و آسان برای استفاده وجود دارد، مانند نظرسنجی‌ها، سوالات و کوییزها.

یکی از کاربردی‌ترین استفاده‌ها از تگ های استوری‌های اینستاگرام، تگ سوال است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا گفتگوهای مستقیمی با دنبال‌کنندگان خود داشته باشید، آنها را ترغیب می‌کنید تا از شما سوالاتی بپرسند، یا کاملاً زمینه را باز می‌کنید.

نصیحت ما به شما؟ از این قابلیت با موضوع (هرچی دلتون می‌خواد بپرسین) استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، هر بار که یک دنبال‌کننده با این تگ تعامل می‌کند، به عنوان تعامل شمرده می‌شود!

تاکتیک 2: ایجاد و به اشتراک‌گذاری میم‌های قابل ارتباط

میم‌ها به سادگی راهی به قلب هر کاربر پیدا می کنند. آنها خنده‌دار، خلاقانه و قابل ارتباط هستند، و در سال 2024، قابلیت ارتباط کلیدی است.

با میم مناسب، مخاطبان شما پست شما را لایک، کامنت و به اشتراک می‌گذارند، صرف‌نظر از حوزه یا صنعت شما. برای مثال، می‌توانید از متنی برند و یا یک عکس ترند مرتبط با حوزه کاریتان استفاده کنید.

تاکتیک 3: به اشتراک‌گذاری ریلزهای اینستاگرام

در سال 2024، ریلزهای اینستاگرام همچنان یک راه مطمئن برای دستیابی به ریچ یا دسترسی بیشتر در اینستاگرام است.

چرا؟ ریلزها دارای تب اختصاصی خود در نوار ناوبری فید خانه هستند، که آنها را برای افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، قابل مشاهده می کند و چشم‌های بیشتری بر روی محتوای شما خواهد بود، در نتیجه تعامل بیشتری ایجاد می شود. برای افزایش بازدید ریلز های اینستاگرام خود می توانید از سرویس خرید ویو ریلز استفاده نمایید.

تاکتیک 4: ایجاد گرافیک‌های با قابلیت به اشتراک‌گذاری

نقل‌قول‌ها، گرافیک‌ها، و توییت‌هایی که در اینستاگرام منتشر شده اند، برای ایجاد تعامل عالی هستند.

شما به راحتی متوجه خواهید شد که کاربران اینستاگرام دوست دارند نقل‌قول‌ها را در استوری‌های خود به اشتراک بگذارند، به‌خصوص اگر الهام‌بخش، خنده‌دار یا قابل ارتباط باشند.

یکی از روندها باز به‌کارگیری توییت‌ها در پست‌های فید اینستاگرام است، و همان‌قدر که جذاب است، محبوب هم هست. کافی است از توییت (یا ترد) مورد نظر خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را در یکی از قالب‌های رایگان اینستاگرام قرار دهید، چه طراح باشید چه نباشید، شما این کار را بلدید!

تاکتیک 5: به اشتراک‌گذاری اطلاعات ارزشمند در پست‌های کاروسلی

پست‌های کاروسلی معدن طلای تعامل هستند. چرا؟ زیرا کاروسل‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند تا ۱۰ عکس، ویدیو و گرافیک متنی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، همه در یک پست. و به این دلیل که آنها اغلب بیش از یک بار در فید کاربران ظاهر می‌شوند، پست‌های کاروسلی می‌توانند فرصت‌هایی را برای لایک‌ها، کامنت‌ها و به اشتراک‌گذاری‌ها را دو برابر (یا سه برابر) کنند.

چه محتوای آموزشی باشد، چه حمایت از یک عامل اجتماعی، هر اسلاید فرصتی برای ایجاد تعامل است.

تاکتیک 6: ایجاد فراخوان‌ها و دعوت به اقدام در کپشن‌های خود

فراخوان های همراه با دعوت به عمل در کپشن های شما، راه مطمئنی برای به دست آوردن تعامل بیشتر در اینستاگرام است، به‌خصوص اگر سوالی بپرسید. شما می‌توانید درخواست مشاوره، توصیه‌ها، یا نوع محتوایی که دنبال‌کنندگان شما می‌خواهند از شما ببینند، را ایجاد کنید.

روش دیگر برای ایجاد تعامل با فراخوان‌ها به عمل، تشویق دنبال‌کنندگان شما به کلیک کردن بر روی لینک در بیو اینستاگرام شما است.

از آنجا که نمی‌توانید لینک‌های مستقیم را در کپشن‌های پست فید اینستاگرام خود قرار دهید، استفاده از یک ابزار رایگان لینک در بیو، راه خوبی برای مقابله با این مشکل است.

وقتی کاربران بر روی لینک در بیو شما کلیک کنند، آنها قادر خواهند بود بر روی هر تصویر یا دکمه‌ای کلیک کنند و مستقیماً به لینک‌هایی که شما فراهم کرده‌اید، هدایت شوند.

این می‌تواند یک صفحه فرود برای یک رونمایی محصول، یک پست وبلاگ، کانال یوتیوب شما و خیلی چیزهای دیگر باشد!

تاکتیک 7: شخصیت خود را در استوری‌های اینستاگرام به خوبی معرفی کنید

اگر می‌خواهید تعامل را در اینستاگرام افزایش دهید، نشان دادن شخصیت خود نقطه شروع خوبی است.

استوری‌ها فرمت مناسبی برای تعاملات صمیمی و غیررسمی هستند، یک خاطره شخصی به اشتراک بگذارید، سوال بپرسید، و چهره خود را نشان دهید!

الکساندرا نیکولاجف، پادکستر و خالق محتوای محبوب، به طور مکرر در استوری‌های اینستاگرام خود ظاهر می‌شود تا با جامعه خود صحبت کند.

تاکتیک 8: برگزاری یک قرعه‌کشی جذاب

همه مردم چیزهای مجانی را دوست دارند. و با این دانش، فقط منطقی است که قرعه‌کشی‌ها را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانید، اما نه هر نوع قرعه‌کشی.

در سال 2024، قرعه‌کشی‌ها باید هدفمند، جذاب برای مخاطبان فعلی و هدف شما، و وفادار به برند شما باشند. چه محصول، خدمت یا تجربه‌، با جایزه مناسبی که در دسترس باشد، مطمئناً می‌تواند تعامل خوبی را به دست بیاورد.

نکته: نیاز به تگ کردن بقیه، دنبال کردن و به اشتراک‌گذاری برای ورود به قرعه‌کشی، راهی ساده برای به دست آوردن تعاملات بالا از یک پست واحد است.

دفعه بعدی که در حال برنامه‌ریزی و ایجاد محتوای خود هستید، سعی کنید این نکات را به کار ببرید و تعاملات را به دست آورید!

تاکتیک 9: زمانی پست ایجاد کنید که مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند

پست کردن زمانی که مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند، یک تاکتیک عالی برای افزایش تعامل است. بهترین زمان شخصی شما، بر اساس رفتار مخاطبان شما متفاوت خواهد بود.

تاکتیک 10: استفاده از هشتگ‌های مرتبط

هشتگ‌ها، از پایه و اساس، یک تاکتیک برای دسترسی (ریچ) بیشتر هستند و دسترسی بیشتر، معمولاً به معنای سطوح بالاتر تعامل است.

اینگیجمنت اینستاگرام یا نرخ تعامل در اینستاگرام

جمع بندی

در این مطلب شما ۱۰ روشی که می‌توانند به صورت خلاقانه تعامل شما را در اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ افزایش دهند، را مطالعه کردید. امیدواریم که این تکنیک ها و روش ها برای شما مفید واقع شوند. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، از شما متشکریم.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها