رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره بلوار کشاورز تهران + هتل های نزدیک آن

در پایتخت فضاهای تاریخی و گردشی بسیاری را پیدا می‌کنید. از جمله زیباترین خیابان‌های این شهر، بلوار کشاورز است. هتل‌های اطراف این بلوار مثل هتل اسپیناس بلوار کشاورز از جمله هتل‌های بسیار خوب است. این بلوار بدون شک برای پیاده‌روی و سپری کردن اوقات فراغت گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

برای رسیدن به این خیابان راه‌های دسترسی بسیاری وجود دارد و شما در هر فصل و در هر ساعت از شبانه روز به آنجا می‌توانید بروید. بلوار کشاورز تهران از جمله جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به بلوار کشاور و هتل‌های نزدیک آن بپردازیم.

زندگی در بلوار کشاورز تهران

بلوار کشاورز تهران را در محدوده منطقه 6 تهران پیدا می‌کنید که از مناطق مرکزی شهر تهران بوده و به همین خاطر زندگی در بلوار کشاورز مزایا و معایب خاص خودش را دارد. مزایا و معایبی که زندگی در بلوار کشاورز دارد را باید از چندین جهت مورد بررسی قرار داد. نکته اول آنکه زندگی در بلوار کشاورز باتوجه به واقع شدن این بلوار در محدوده طرح ترافیک، محدودیت ترافیکی دارد.

با این حال حمل و نقل عمومی و مترو در بلوار کشاورز بسیار قوی بوده و در تمامی معابر این محدوده تقریبا تردد می‌کنند. این محدوده از شهر، امکانات فرهنگی ، تفریحی و ورزشی مطلوبی دارد. برخورداری از پارک لاله و سایر اماکن تفریحی و ورزشی در این محدوده، باعث شده تا امکانات محله در وضعیت بسیار مطلوبی قرار بگیرد.

دسترسی که بلوار کشاورز تهران به مراکز خرید تهران دارد بسیار راحت بوده و از این لحاظ می‌توان بلوار کشاورز را محله‌ای خوب دانست. با این حال این محله نیز همچون سایر محله‌ها، مشکلات خاص خودش را دارد. ترافیک بسیار شدیدی که در این محدوده وجود دارد، از جمله مشکلات بلوار کشاورز است. از دیگر مشکلات بلوار کشاورز آلودگی هوا است. به جز این موضوعات، بلوار کشاورز به خاطر واقع شدن در محدوده مراکز اداری، تفریحی و مراکز خرید تهران مشکل پارک خودرو آلودگی و ترافیک دارد.

دیدنی‌های بلوار کشاورز

پارک لاله را می‌توان از اولین و خاطره‌انگیزترین جاهای دیدنی در بلوار کشاورز دانست. تا پیش از انقلاب، این پارک، پارک فرح نام داشت. در سال ۱۳۴۵ پارک لاله احداث شد و از جمله پارک‌های بزرگ شهر تهران به شمار می‌آید. مساحتی که این پارک دارد ۳۵ هکتار بوده و گونه‌های گیاهی متنوعی را داراست. این پارک زیبا که قدیمی نیز می‌باشد، درختان چنار، اقاقیا و کاج را دارد.

نزدیک بلوار کشاورز تهران، علاوه بر پارک لاله، موزه‌ فرش، موزه هنرهای معاصر و مراکز فرهنگی نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارند. امکانات و جاذبه‌هایی که بلوار کشاور دارد، اینجا را به یکی از پاتوق‌های علاقه‌مندان به گشت‌وگذارهای فرهنگی تبدیل کرده است. یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار سرگرم کننده، بازارچه خوداشتغالی می‌باشد که در جذابیت این محدوده و جذب جمعیت گردشگران تاثیر داشته است.

چند رستوران و هتل معروف باکیفیت نظیر رستوران شاندرمن و هتل بلوار در بلوار کشاورز تهران واقع شده‌اند. چند نسل تهرانی‌ها با این رستوران و هتل‌ها خاطره دارند و هنوز هم بسیار پرطرفدار می‌باشند.

دیدنی‌های بلوار کشاورز

تاریخچه بلوار کشاورز

بلوارها از قسمت‌های اصلی شهرها هستند که بدون آن‌ها نمی‌توان شهری را تصور کرد. عمر بلوارها کمتر از ۲۰۰ سال می‌باشد و به‌عبارتی ساخت آن‌ها همزمان با شروع شهرسازی مدرن و خیابان‌های جدید بوده است. این بلوارها با گذرها و معبرهای قدیمی متفاوت بودند. بلوارها از شریان‌های اصلی شهر محسوب می‌شدند که رفت‌وآمد از طریق آن‌ها امکان‌پذیر بود. همچنین بلوار کشاورز در پیشینه خود همین داستان را دارد. بلواری ۶۰ ساله که خاطرات نیم قرن تهران با آن می‌باشد.

بلوار کشاورز تهران که که در سال ۱۳۳۸ و در دوره‌ پهلوی اول ساخته شد، از جمله نخستین‌ بلوارهای ایران به شمار می‌آید. این بلوار ۱,۷۰۰ متر طول داشته و برای ساخت آن، هزینه ۶ میلیون تومانی شده است. منطقه ۶ تهران در آن زمان، در حال شکل‌گیری بود. در ابتدا این بلوار بنام بلوار الیزابت دوم شناخته می‌شد و بعدها به‌ بلوار کشاورز تغییر پیدا کرد. دلیل نام‌گذاری این خیابان به بلوار کشاورز، نزدیکی ساختمان پیشین وزارت کشاورزی ایران با آن بود. شایان ذکر است بنای مذکور، در حال حاضر ساختمان قوه قضاییه می‌باشد.

بلوار کشاورز را معمار ایرانی، «سرفراز غزنی» طراحی کرده است. پس از حدود سه سال بلوار تاریخی و باارزش «کشاورز» ثبت شد و توانست در فهرست آثار ملی قرار بگیرد. از سال ۱۳۹۱ تلاش برای ثبت ملی بلوار شروع شد و تا ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ ادامه داشت. در این سال بود که بلوار کشاورز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

در زمان گذشته بلوار کشاورز تهران از جمله تفرجگاه‌های شهر تهران بوده است؛ بصورتیکه در اواخر روز و روزهای تعطیل، از این بلوار تعداد بسیاری از شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح بهره می‌بردند. نهری در میانه این بلوار روان است که به نهر کرج معروف می‌باشد.

خوب است بدانید، نهر کرج رودخانه‌ای بود که از رودخانه کرج منشعب می‌شد. سپس این نهر، به‌سمت اراضی بهجت‌آباد حرکت کرده و از این اراضی به‌سمت دارالخلافه تهران ادامه داشت. برای کشاورزی و آب آشامیدنی خانه‌ها ، از آب این نهر در تهران قدیم استفاده می‌شد. این نهر تا قبل از لوله‌کشی تهران، نقش اصلی را در تامین آب تهران ایفا می‌کرد. موقعیت جغرافیایی که نهر کرج دارد، منطبق بر بلوار کشاورز فعلی می‌باشد. به‌ همین خاطر، این محدوده از لحاظ تاریخی، دارای جایگاه ویژه‌ای است.

هتل‌های نزدیک بلوار کشاورز

هتل لاله

هتل بین المللی لاله که در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد از جمله شکیل‌ترین و با سابقه‌ترین هتل‌های پنج ستاره تهران می‌باشد. این هتل آخرین بار در سال ۱۳۷۶ بازسازی شد. ساختمان هتل چشم اندازی خاص از کوه‌های البرز و دماوند دارد. هتل لاله در ۱۳ طبقه بنا و دارای ۳۷۰ باب اتاق و سوئیت می‌باشد که به تمامی امکانات رفاهی مجهز هستند.

همجواری این هتل با بوستان لاله، باعث شده تا علاوه بر داشتن آب و هوای مطبوع، دسترسی مطلوبی به مراکز خرید و اماکن دیدنی و تاریخی پایتخت نظیر موزه هنرهای معاصر و موزه فرش داشته باشد. هتل مجلل لاله از پرسنلی آموزش دیده و حرفه‌ای برخوردار است و تلاش می‌کند تا اقامتی دلچسب را برای میهمانانش رقم بزند.

هتل ورنوس

در سال ۱۳۹۹ هتل سه ستاره ورنوس تهران شد. از جمله مزایایی که این هتل دارد، عبارت است از دسترسی آسان به مراکز درمانی، بازار کامپیوتر، موزه هنرهای معاصر. این هتل در ۵ طبقه دارای ۵۶ باب اتاق و سوئیت است که با افتخار به همراه پرسنلی مجرب و آموزش دیده از شما میهمانان گرامی میزبانی می‌کند.

هتل آرامیس

در یکی از زیباترین خیابان‌های تهران یعنی خیابان ولیعصر، هتل بوتیک چهار ستاره آرامیس واقع شده است. در سال ۱۳۹۶ آخرین بازسازی این هتل انجام گرفته است. ساختمان ۹ طبقه هتل از ۱۳۳ واحد اقامتی برخوردار می‌باشد که متشکل از اتاق و سوئیت‌های مجلل و مدرن است. از جمله امتیازاتی که این مجموعه دارد، شامل موقعیت مکانی مطلوب و دسترسی مناسب به جاذبه‌های دیدنی، مراکز تجاری، موزه‌ها، مراکز اداری و تفریحی می‌شود. هتل آرامیس از تجربه‌ای ارزشمند در حوزه هتلداری برخوردار است و با پرسنلی ماهر، میزبان شما میهمانان می‌باشد.

هتل اسپیناس بلوار تهران

هتل لوکس پنج ستاره اسپیناس بلوار (خلیج فارس) در سال ۱۳۸۸ در یکی از خوش آب و هواترین مناطق پایتخت، بلوار کشاورز افتتاح شد. این هتل تهران از ۲۸۴ باب اتاق و سوئیت اقامتی مجهز به امکانات و تجهیزات رفاهی مدرن برخوردار است. این هتل که در بلوار کشاورز قرار دارد، از دسترسی مطلوبی به موزه‌ فرش، پارک لاله،موزه هنرهای معاصر، میدان ولیعصر و مراکز خرید و اماکن دیدنی پایتخت برخوردار می‌باشد.

هتل اسپیناس با داشتن پرسنلی مجرب و ماهر به بهترین شکل از شما میزبانی کرده و تلاش‌ می‌کند اقامتی شیرین را برای میهمانان خود رقم بزند.

هتل امید تهران

در سال ۱۳۹۲ هتل امید تهران افتتاح شد و باهدف داشتن کیفیت خدمات بالا در سال ۱۳۹۶ مورد بازسازی قرار گرفت. از جمله مزایایی که این هتل دارد شامل دسترسی مناسب به مراکز خرید، درمانی و اداری و همچنین میدان انقلاب می‌شود. هتل امید در ۴ طبقه بنا شده و با ۲۳ باب اتاق و سوئیت و پرسنلی ماهر و آموزش دیده افتخار میزبانی از شما میهمانان گرامی را دارد.

هتل اورین تهران

هتل اورین تهران در خیابان انقلاب واقع شده و در سال ۱۳۷۹ افتتاح گشت. این هتل در سال ۱۳۹۶ برای ارتقا سطح کیفی خدمات مورد بازسازی قرار گرفت. ساختمانی که این هتل دو ستاره دارد، در ۶ طبقه بنا شده و دارای ۵۹ باب اتاق با امکانات رفاهی مجهز است. واقع شدن هتل در نزدیکی میدان انقلاب باعث دسترسی آسان آن به نقاط مختلف از جمله پایتخت، پارک لاله، موزه هنرهای معاصر و موزه فرش شده است. هتل اورین با پرسنلی کارآزموده از شما میهمانان عزیز میزبانی می‌کند.

هتل جهان تهران

هتل سه ستاره جهان در خیابان ولیعصر در مرکز پایتخت، واقع شده است. در سال ۱۳۹۵ آخرین بازسازی هتل صورت پذیرفت. ساختمان هتل از معماری و طراحی داخلی مدرنی برخوردار است که در ۷ طبقه بنا شده و ۶۷ باب اتاق مجهز و زیبا دارد. از مزایای این مجموعه دسترسی مناسب به دانشگاه‌های مهمی نظیر دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه هنر، دانشگاه تهران، ادارات دولتی، مراکز خرید و فاصله ۱۰ دقیقه‌ای با مترو ولیعصر است. هتل جهان تلاش می‌کند تا با امکاناتی کامل و پرسنلی ماهر اقامتی دلنشین را به شما میهمانان عزیز هدیه کند.

جمع‌بندی

پایتخت، ترکیبی شگفت انگیز از سنت و مدرنیته بوده و متشکل از پارک‌ها، ساختمان‌های مجلل، آسمان خراش‌ها و خیابان‌های متعدد می‌باشد. بسیاری از این خیابان‌ها در شمال شهر مدرن‌تر هستند. هرچه به سمت جنوب شهر پیش بروید، این خیابان‌ها سنتی‌تر می شوند… یکی از این بلوارهای مهم که به آن پرداختیم بلوار کشاورز تهران است.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها