نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Vampire Therapist

مشاوره به سبک ومپایر!

یکی از موجودات همیشه محبوب و جذاب در دنیای بازی‌ها و سینما ومپایر‌ها هستند. این موجودات معمولاً از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند و تعامل آن‌ها با انسان‌ها همواره داستان‌های جالبی را رقم‌زده است. همانند انسان‌ها، به نظر می‌رسد که ومپایر‌ها نیز در زندگی طولانی خود با مشکلات و چالش‌های متنوعی مواجه هستند، مواردی که حل تمامی آن‌ها به تنهایی امکان‌پذیر نیست و کمک حرفه‌ای را می‌طلبد.

اینجا است که شما وارد می‌شوید تا در بازی Vampire Therapist، در نقش تراپیست و مشاور ومپایر‌ها قرار بگیرید و به آن‌ها کمک کنید تا راه حل مشکلات خود را پیدا کرده و زندگی بهتری داشته باشند. اما این بازی تا چه حد در ارائه این ایده جذاب در قالب یک بازی موفق بوده است؟ برای پاسخ به این سؤال ادامه این نقد و بررسی را از دست ندهید.

داستان

همانطور که نام آن نشان می‌دهد، شما در Vampire Therapist به عنوان یک خون آشام بازی می‌کنید که به دیگران برای پیدا کردن آرامش درونی کمک می‌کند. نام کاراکتر شما سم است که در گذشته و در غرب وحشی یک هفت تیر کش بوده است اما به مرور زمان مسیر خود را عوض کرده و به معنا و اهداف زندگی به عنوان یک نامیرا پی برده است. سم حالا قصد دارد تا به دیگران نیز کمک کند تا مسیر زندگی خود را عوض کنند.

شما در این مسیر تنها نیستید و یک خون آشام 3000 ساله از اروپا نیز به شما کمک می‌کند تا نکات و موارد مرتبط با تراپی و جلسه‌های مشاوره را بیاموزید. تجزیه و تحلیل اطلاعات، نزدیک شدن به مراجعه‌کنندگان، درک ریشه مشکلات و مفاهیم رفتاردرمانی از جمله مواردی هستند که شما در بازی Vampire Therapist انجام می‌دهید.

بازی در مسیر داستانی به خوبی از ماهیت نامیرا بودن ومپایر‌ها استفاده می‌کند و مراجعه‌کنندگان شما ممکن است از دوره‌های زمانی مختلفی مانند یونان باستان و حتی عصر برنز باشند. این شرایط تنوع خوبی در بازی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا با کاراکتر‌ها و شخصیت‌های جالبی سر و کار داشته باشید.

شخصیت های متنوع
به طور کلی بازی در بخش تنوع و جذابیت کاراکترها قوی ظاهر می شود

همچنین به عنوان یک نقطه قوت، کاراکتر‌ها به خوبی صداگذاری شده‌اند که به شدت به درک و جذابیت بیشتر داستان بازی کمک کرده است. لازم به ذکر است که Vampire Therapist یک بازی خطی نیست و شما با یک داستان گویی پویا مواجه هستید که در بسیاری از زمان‌ها اتفاقات با تصمیمات و صحبت‌های شما شکل می‌گیرند.

لازم به ذکر است که تیم Vampire Therapist برای ساخت سناریو‌ها و مسیر داستانی بازی از درمانگران دارای مجوز از سراسر جهان کمک گرفته‌اند. در حالی که دنیای ومپایر‌ها با دنیای انسان‌ها تفاوت‌های زیادی دارد، اما در مسیر بازی ممکن است چالش‌ها و مشکلاتی مشابه با زندگی خود پیدا کنید که باعث می‌شود که هر مورد به یک تجربه یادگیری نه تنها برای شخصیت‌های درون بازی، بلکه برای زندگی شخصی بازیکنان نیز تبدیل شود.

هرچند Vampire Therapist خود را یک بازی کمدی معرفی می‌کند و توصیه می‌کند که جلسات درمانی و صحبت‌های کاراکتر‌ها در این بازی به عنوان یک توصیه جدی گرفته نشوند.

گیم پلی

Vampire Therapist یک رمان بصری یا ویژوال ناول است، بنابراین باید آماده باشید که متن‌های زیادی را بخوانید. البته این بازی از برخی مینی گیم‌ها نیز بهره‌مند است اما کلیت گیم پلی Vampire Therapist همانند دیگر بازی‌های رمان بصری است و با مورد یا ویژگی چندان انقلابی و منحصر به فردی مواجه نیستید. البته این موضوع یک نقطه منفی به شمار نمی‌رود، Vampire Therapist به عنوان یک ویژوال ناول عملکرد بسیار خوبی دارد و اگر به این سبک بازی‌ها علاقه‌مند باشید، گیم پلی ومپایر تراپیست نیز می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

مینی گیم
یک نمونه از مینی گیم های بازی

شما در میان گفتگو با کاراکتر‌ها حق انتخاب گزینه‌ها را دارید و می‌توانید به نحوی که بخواهید مکالمه را پیش ببرید. گزینه مناسب در هر زمان متفاوت است و به موضوع گفتگو و همچنین شخصیت مقابل شما بستگی دارد. بنابراین مهم است که کاراکتر‌ها و اطرافیان خود را بشناسید و با اخلاقیات آن‌ها آشنا شوید. پس از آن، می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و از انتخاب گزینه‌های اشتباه اجتناب کنید.

لازم به ذکر است که گیم پلی بازی به کمک شما به دیگر ومپایر‌ها محدود نمی‌شوید و سم نیز در زندگی خود با چالش‌های مختلفی مواجه است. بنابراین به مرور زمان شما به سم نیز کمک می‌کنید تا پیشرفت کرده و از تجربیات به دست آمده خود برای کسب نتایج بهتر استفاده کند.

به طور کلی گیم پلی بازی ساده و آسان است. شما با انتخاب دیالوگ و گزینه‌ها مکالمات را پیش می‌برید و می‌توانید روابط خود با دیگران را بهتر یا بدتر کنید. در حالی که مباحث بازی سنگین و پیچیده هستند، اما بازی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را درک کرده و از اطلاعات و ابزار‌های ارائه شده در تصمیمات خود استفاده کنید.

انتخاب دیالوگ
تمام کاراکترها دوست شما نیستند و ممکن است که در نتیجه برخی رویدادها نسبت به شما گارد بگیرند

بازی گزینه‌های مکالمه زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید مسائل را ریشه‌یابی کرده و راه حل پیدا کنید. هرچند این موضوع به عنوان یک نقطه قوت و همچنین ضعف به شمار می‌رود. انتخاب گزینه‌های مکالمه ترتیب مشخصی ندارد و برعهده شما است، این موضوع باعث می‌شود تا مکالمه با کاراکتر‌ها در برخی زمان‌ها پرشی باشد؛ به این معنی که شخصیت‌ها ممکن است به ناگهان به نحوی دیگر صحبت کرده یا جملاتی را به کار ببرند که چندان با گفتگو‌های قبلی هماهنگ نباشد.

با این حال این موضوع چندان مشکل بزرگی نیست و پس از مدتی به آن عادت می‌کنید. شخصیت‌های بازی به طور کلی متنوع و جذاب هستند که برای یک بازی رمان بصری ویژگی ضروری به شمار می‌رود و شما را ترغیب می‌کند تا داستان بازی را دنبال کنید.

صداگذاری

Vampire Therapist از موسیقی خوبی بهره‌مند است که در طول ساعت‌ها تجربه بازی چندان خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود. اما نقطه قوت اصلی بازی، صداگذاری است. اکثر بازی‌های ویژوال ناول از این موضوع مهم غافل می‌شوند، اما تیم Vampire Therapist به خوبی می‌دانستند که صداپیشگی خوب تا چه حد می‌تواند در تجربه داستان تأثیرگذار باشد و در این قسمت کم نگذاشته‌اند. تقریباً تمامی شخصیت‌ها و کاراکتر‌های بازی به خوبی صداگذاری شده‌اند و به راحتی می‌توان از تن صدا و نحوه گفتار، احساسات شخصیت‌ها را فهمید.

جمع‌بندی

در مجموع Vampire Therapist یک بازی خوش ساخت در سبک ویژوال ناول است که می‌تواند برای علاقه مندان این سبک گزینه خوبی باشد. با وجود برخی مشکلات جزئی، Vampire Therapist از خط داستانی قوی، شخصیت‌های متنوع و جذاب، سیستم دیالوگ گسترده و صداگذاری خوب بهره‌مند است که باعث شده است تا بتوانید به راحتی در دنیای بازی غرق شده و جلسات تراپی خود را برای ومپایر‌ها برگزار کنید.

نقاط ضعف و قوت

داستان جذاب
شخصیت‌های متنوع
صداگذاری قوی
نبود باگ

وجود پرش در برخی مکالمات
گفتگو‌ها برخی زمان‌ها بیش از حد آکادمیک می‌شوند
مینی گیم‌های بازی چندان جذاب نیستند

نمرات

گیم پلی - 8.2
گرافیک - 7.5
داستان - 8.7
موسیقی - 7.5

8

نمره کل

در مجموع Vampire Therapist یک بازی خوش ساخت در سبک ویژوال ناول است که می‌تواند برای علاقه مندان این سبک گزینه خوبی باشد. با وجود برخی مشکلات جزئی، Vampire Therapist از خط داستانی قوی، شخصیت‌های متنوع و جذاب، سیستم دیالوگ گسترده و صداگذاری خوب بهره‌مند است که باعث شده است تا بتوانید به راحتی در دنیای بازی غرق شده و جلسات تراپی خود را برای ومپایر‌ها برگزار کنید.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها