نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Ratten Reich

ایده جذاب، عملکرد ضعیف

Ratten Reich یک بازی جدید استراتژیک RTS است که در آن در یک جنگ جهانی میان موش‌ها و دیگر جانوران قرار دارید و باید در جبهه‌های مختلف به مبارزه بپردازید. Ratten Reich ایده جذابی دارد و به نوعی روایتی مشابه جنگ جهانی دوم است؛ هر کشور در این بازی شباهت‌های بسیاری به کشور‌های واقعی درگیر در جنگ جهانی دوم دارد، با این حال به جای انسان موش‌ها و دیگر جانوران وجود دارند که با سلاح، تانک و دیگر وسایل با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

اما Ratten Reich تا چه اندازه در ارائه این ایده جذاب در قالب یک بازی استراتژیک موفق بوده است؟ در این مقاله قصد داریم تا این بازی را بررسی کرده و پاسخی به این سؤال دهیم.

ایده‌ای توخالی

سبک کلی بازی Ratten Reich مشابه عناوینی مانند Company of heroes است و شما در هر مرحله این امکان را دارید تا نیرو‌های خود را برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده هدایت کنید. در این بین نیرو‌های کمکی نیز وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را نیز به میدان مبارزه فرا بخوانید.

با این حال، متأسفانه این نقد و بررسی کوتاه خواهد بود. زیرا بازی هم اکنون به شدت ناقص است و چیز خاصی برای گفتن وجود ندارد. با دانلود بازی، شما تنها به بخش داستانی دسترسی دارید و مواردی مانند Skirmish، مولتی پلیر و دیگر قسمت‌ها که در تقریباً تمامی بازی‌های این سبکی ضروری هستند هنوز توسعه پیدا نکرده‌اند.

حتی مراحل داستانی بازی نیز کامل نشده‌اند و هم اکنون تنها 4 مرحله برای 3 فکشن بازی منتشر شده است. این مراحل در مجموع قابل قبول هستند و تنوع خوبی دارند، با این حال عمق زیادی در آن‌ها وجود ندارد و به راحتی و سرعت قابل انجام هستند.

روایت داستان
روایت داستان معمولا به شکل تصاویر اسلایدی انجام می شود و از کیفیت خوبی برخوردار است

بازی در قسمت گیم پلی نیز از ضعف‌های بسیار بزرگی برخوردار است. مکانیزم کاور که پایه و اساس بازی‌های RTS در محیط‌های جنگ جهانی به شمار می‌رود به شکل بسیار ساده و ناقصی در بازی پیاده‌سازی شده است و برای سنگر دادن به سربازان خود به گزینه‌های بسیار کمی محدود هستید.

مبارزات نیز چندان تعریفی ندارند و در بسیاری از مواقع مجبور هستید به طور مداوم و پشت هم سربازان خود را به سمت دشمن روانه کنید تا در نهایت زور شما بر دشمن غلبه کند، زیرا هم اکنون گیم پلی بازی بسیار ساده است که امکان پیاده‌سازی استراتژی و بهره بردن کامل از نیرو‌ها را به شما نمی‌دهد.

هوش مصنوعی بازی نیز تعریفی ندارد و در بسیاری از زمان‌ها دشمنان نمی‌توانند واکنش مناسبی به حرکات شما نشان دهند. همچنین کنترل وسایل نقلیه، خمپاره، توپ، تیربار و دیگر موارد در بازی چندان حس خوبی منتقل نمی‌کند و به بهبود‌های قابل توجهی نیاز دارند.

سنگر
محیط هایی که در آنها می توان سنگر گرفت به صورت دایره مشخص می شوند، این دایره ها همه جا وجود ندارند و معمولا تنها تعداد کمی از سربازان را می توانید در کاور قرار دهید

در مجموع، گیم پلی بازی Ratten Reich ناقص است و بنابراین چیزی برای گفتن وجود ندارد. در حالی که ممکن است به مرور زمان این بازی کامل شود، اما Ratten Reich هم اکنون به هیچ وجه در وضعیت مناسبی قرار ندارد و تنها یک بیلد آزمایشی در اختیار خریداران قرار گرفته است.

گرافیک و صداگذاری

در حالی که Ratten Reich در بخش گیم پلی از مشکلات بزرگی رنج می‌برد، گرافیک بازی در سطح خوبی قرار دارد. نیرو‌ها و محیط جزئیات زیادی دارند و آرت استایل بازی بسیار جذاب است. در حالی که ایده کنترل موش‌ها در یک نبرد جنگ جهانی ممکن است در نگاه اول عجیب باشد، اما Ratten Reich این ایده را به شکلی پیاده کرده است که به سرعت به دنیای آن جذب می‌شوید.

گرافیک خوب
بازی به طور کلی از گرافیک خوبی برخوردار است و توجه به جزئیات دیده می شود

با این حال ضعف‌های بازی باری دیگر در بخش صداگذاری پدیدار می‌شوند و در این بخش نیز Ratten Reich نمره خوبی نمی‌گیرد. صداگذاری نیرو‌ها چندان خوب نیست و شخصیت موجودات در این صداگذاری‌ها دیده نمی‌شود، به نوعی که به نظر می‌رسد صرفا چندین انسان بدون احساس خاصی کلمات را بازگو می‌کنند. موسیقی بازی نیز چندان تنوع ندارد و عملکرد خوبی از خود در بخش‌های حساس و اوج مبارزات نشان نمی‌دهد.

رابط کاربری بازی نیز بسیار ساده است که در برخی زمان‌ها می‌تواند کنترل نیرو‌ها و مدیریت میدان نبرد را دشوار کند.

جمع‌بندی

در مجموع بازی Ratten Reich پتانسیل آن را دارد تا به عنوانی جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل شود، با این حال هم اکنون به هیچ وجه یک بازی کامل به شمار نمی‌رود و حتی نام Early Access نیز برای آن زیادی است. این بازی در بهترین حالت در مرحله Beta و آزمایشی قرار دارد و تا زمانی که چندین آپدیت برای آن عرضه نشده است، ارزش خرید ندارد.

نقاط ضعف و قوت

گرافیک و آرت استایل جذاب
دنیای منحصر به فرد و فکشن‌های متنوع

گیم پلی ناقص
صداگذاری ضعیف
باگ‌ها
رابط کاربری ضعیف

 

 

#keymailer

نمرات

گیم پلی - 3.5
گرافیک - 7.5
داستان - 4
موسیقی - 5

5

نمره کل

در مجموع بازی Ratten Reich پتانسیل آن را دارد تا به عنوانی جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل شود، با این حال هم اکنون به هیچ وجه یک بازی کامل به شمار نمی‌رود و حتی نام Early Access نیز برای آن زیادی است. این بازی در بهترین حالت در مرحله Beta و آزمایشی قرار دارد و تا زمانی که چندین آپدیت برای آن عرضه نشده است، ارزش خرید ندارد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها