رپورتاژ آگهی

تاریخچه دانشگاه آبانت عزت بایسال ترکیه

دانشگاه آبانت عزت بایسال

یکی از دغدغه های امروز دانشجویان، دانشگاهی می باشد که می خواهند در آن ادامه تحصیل دهند. بعضی از دانشجویان در کشور ایران ادامه تحصیل می دهند و بعضی از آنها می خواهند به کشور های دیگر برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند. دانشگاه های خوب جهان در کشور های مختلف جهان وجود دارد که دانشجویان باید تصمیم بگیرند در کدام کشور ادامه تحصیل دهند؛ البته ناگفته نماند که ابتدا باید شرایط خود را بررسی کنند تا ببینند که می توانند در آن کشور تحصیل کنند یا خیر. یکی از کشور هایی که در سال های اخیر دانشجویان بسیار زیادی به آن کشور رفته اند ترکیه می باشد. کشور ترکیه دارای دانشگاه های بسیار خوبی می باشد. در این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی دانشگاه آبانت عزت بایسال کشور ترکیه بپردازیم.

تاریخچه دانشگاه آبانت عزت بایسال

این دانشگاه در سال 1992 در شهر بولو کشور ترکیه تاسیس شده است. عزت بایسال نام کسی است که بنیاد عزت بایسال را تاسیس کرد. این بنیاد در کشور ترکیه کارهای خیریه در بخش آموزش انجام می دهد. نام این دانشگاه نیز از نام این شخص گرفته شده است.در حال حاضر مدیریت این دانشگاه بر عهده پروفسور آتیلا کیلینج می باشد.  شهر بولو در کشور ترکیه بین استانبول و آنکارا قرار گرفته است و این شهر هر روزه در حال پیشرفت و گسترش می باشد.  پردیس اصلی دانشگاه آبانت عزت بایسال در هشت کیلومتری شهر بولو قرار گرفته است. یکی از مزیت های این شهر این است که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار عالی و زیبا می باشد که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها استفاده کنند.

رنکینگ دانشگاه آبانت عزت بایسال شهر بولو

ابتدا باید بدانید که این دانشگاه جز دانشگاه های بسیار خوب ترکیه به حساب می آید و ماموریت این دانشگاه تربیت دانشجویان برای متخصص و حرفه ای شدن در رشته های مختلف می باشد تا این دانشجویان در راستای پیشرفت کشور ترکیه و دیگر کشور ها قدم بردارند. طبق رتبه بندی سال 2018 این دانشگاه در بین دانشگاه های 2018 رتبه 3561 کسب نموده است و در بین دانشگاه های داخلی کشور ترکیه رتبه 59 کسب کرده است. البته باید بدانید که مدرک این دانشگاه در ایران مورد تایید نمی باشد و شما نمی توانید در ایران با استفاده از مدرک این دانشگاه به کار و فعالیت بپردازید.

هزینه تحصیل در این دانشگاه

ابتدا باید بدانید که دانشگاه آبانت عزت بایسال توسط بنیاد İzet Baysal پایه گذاری شده است و یک دانشگاه صد در صد دولتی نیست. این دانشگاه توسط دولت پشتیبانی می شود و در نتیجه هزینه های تحصیل در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر و نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر است. دانشجویان شهریه ترم اول را باید قبل از ثبت نام پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در این دانشگاه در هر رشته متفاوت می باشد و هر سال تغییر می کند.

دانشکده های دانشگاه آبانت عزت بایسال کشور ترکیه

این دانشگاه در حال حاضر دارای 25000 دانشجو می باشد. زبان تدریس در این دانشگاه ترکی است و دانشجویان باید به زبان ترکی مسلط باشند و همچنین مدرک زبان ترکی که تومر است؛ ارائه دهند. این دانشگاه دارای 16 دانشکده، 4 موسسه، 14 مرکز تحقیقاتی، 6 مدرسه و همچنین 9 مدرسه حرفه ای می باشد که عبارتند از:

دانشکده ها

  1. دانشکده کشاورزی
  2. دانشکده معماری
  3. دانشکده هنر و علوم
  4. دانشکده ارتباطات
  5. دانشکده دندانپزشکی
  6. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  7. دانشکده تعلیم و تربیت
  8. دانشکده فنی و مهندسی و معماری
  9. دانشکده هنرهای زیبا
  10. دانشکده علوم بهداشت
  11. دانشکده حقوق
  12. دانشکده پزشکی
  13. دانشکده علوم ورزشی
  14. دانشکده الهیات
  15. دانشکده گردشگری
  16. دانشکده علوم کاربردی

موسسه های دانشگاه

  1. موسسه علوم آموزشی
  2. موسسه علوم بهداشتی
  3. موسسه علوم طبیعی
  4. موسسه علوم اجتماعی

مراکز تحقیقاتی دانشگاه

  1. مرکز علوم کاربردی و علمی اسلامی آکشم سدین
  2. کمیته اخلاق محلی تحقیقات حیوانی
  3. مرکز آموزش و تحقیقات ادامه تحصیل
  4. برنامه کاربردی و مرکز تحقیق از راه دور
  5. آزمایشگاه دامپزشکی و مرکز تحقیقات
  6. مرکز تحقیقات کاربرد آشکارسازهای رادیویی هسته ای
  7. برنامه کاربردی و پژوهشی علمی، صنعتی و تکنولوژی
  8. برنامه کاربردی و مرکز تحقیق انتقال فناوری، مرکز آموزش و تربیت ترکیه
  9. برنامه کاربردی و تحقیقات حیات وحش
  10. برنامه تحقیقاتی کشاورزی و مرکز تحقیقات
  11. مرکز مطالعات فرهنگی، فرهنگ و تمدن Bolu
  12. مرکز بهداشت، درمان و تحقیقات پزشکی
  13. برنامه کاربردی و تحقیقات توسعه فناوری های نوآورانه
  14. مرکز مطالعات و برنامه های آموزشی پیش دبستانی

 مدرسه ها

  1. مدرسه بهداشت Bolu
  2. مدرسه گردشگری و مدیریت هتل Bolu
  3. مدرسه علوم کاربردی Gerede
  4. مدرسه فیزیوتراپی و توانبخشی کمال دمیر
  5. مدرسه زبان های خارجی
  6. مدرسه تربیت بدنی و ورزش

مدرسه های حرفه ای

  1. مدرسه حرفه ای ینی چاغ یاسر چلیک
  2. مدرسه حرفه ای علوم فنی Bolu
  3. مدرسه حرفه ای Bolu
  4. مدرسه حرفه ای Gerede
  5. مدرسه حرفه ای خدمات بهداشتی و درمانی
  6. مهمت تانریک کولو (Mehmet Tanrikkulu)
  7. مدرسه حرفه ای Mengen
  8. مدرسه فنی و حرفه ای Mudurnu ثریا آسارج
  9. مدرسه حرفه ای سبن عزت بایسال

امکانات این دانشگاه

این دانشگاه برای دانشجویان امکانات بسیار خوبی فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند به راحتی در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشگاه آبانت عزت بایسال دارای سالن های بدنسازی، استخر و همچنین زمین های ورزشی متعددی برای دانشجویان است. استخر در این دانشگاه جزء استخر های بسیار مجهز در کشور ترکیه به حساب می آید و دانشجویان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. خدمات ورزشی در این دانشگاه برای دانشجویان کاملا رایگان می باشد.

بیشتر بدانید : دانشگاه بیرونی ترکیه ، دانشگاه کارابوک

یکی دیگر از امکانات این دانشگاه کتابخانه بزرگ آن است که دارای صد ها جلد کتاب در زمینه های مختلف است. یکی از مزایای این کتابخانه این است که به شبکه ی اینترنت متصل می باشد و دانشجویان به راحتی از راه دور به منابع این کتابخانه دسترسی دارند. خوابگاه این دانشگاه در محوطه این دانشگاه می باشد و دانشجویان بسیار زیادی در این خوابگاه هستند و ناگفته نماند که این خوابگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید است و دیگر نباید هزینه بسیار زیاد بابت اسکان خود بدهند.

نتیجه گیری

ترکیه جز کشور هایی است که سالانه دانشجویان بسیار زیادی را در دانشگاه های خود پذیرش می کنند. دانشجویان ایرانی بسیار علاقه مند به تحصیل در ترکیه هستند. در این مقاله با دانشگاه دانشگاه آبانت عزت بایسال آشنا شدیم و شما می توانید این دانشگاه را جز گزینه های خود قرار دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها