بررسی

بررسی بازی Stronghold: Crusader

درباره بازی

سبک بازی: Real-time strategy
تاریخ انتشار بازی: July 31, 2002
سازنده: Firefly Studios
ناشر: Firefly Studios
نمره متا: 78 | استیم: 10


مقدمه

کمتر کسی را دیده اید که نام بازی Stronghold برای او ناآشنا باشد! یکی از پردطرفدار ترین و در عین حال، خاطر انگیز ترین بازی جذاب Strongholds است که اولین بار در سال 2001 منتشر شد و انقلابی در صنعت استراتژیک برپا کرد. در ادامه با یک بررسی مختصر و جذاب از این بازی ما را همراهی کنید.


داستان و گیم پلی

داستان بازی به گونه ای بود که شما چندین مرحله در پیش داشتید که باید با شاه ها محبوب Stronghold به نبرد مشغول می شدید و باید تمامی آن ها را در این مراحل که رفته رفته سخت تر می شوند شکست دهید. در بازی شما ابتدا به عنوان یک شاه، تعدادی مردم در اختیار دارید که با جمع آوری منابع، سکه و غذا مشغول به ساخت ساز شوید و رفاه مردمتان را فراهم کنید. با مدیریت قوی و مناسب می توانید امپراطوری بزرگی به وجود بیاورید اما فراموش نکنید که بقای هر حکومتی نیازمند ارتشی نیرومند است پس جمع آوری ارتش را در اولویت قرار دهید. شما کنترل حداکثر 10000 سرباز را دارید به شرط اینکه مردم شما در اثر فقر و یا گرسنگی کم نشوند اگر این اتفاق بیوفتد، فعالیت امپراطوری شما مختل می شود و باید سریعا مشکل را حل کنید! با ساخت دیوار های بلند و برج ها دفاعی، از امپراطوری خود دفاع می کنید و سرانجام با لشکری عظیم به جنگ دشمن می روید.


گرافیک و موسیقی

گرافیک بازی در نسخه HD پیشرفت قابل توجه ای داشت و رضایت بخش بود. به هر حال گرافیک بازی در آن زمان و نسبت به اینکه استراتژیک هست کاملا عالی بود. شاید یکی از جذاب ترین خاطرات ما ایرانی ها دوبله بسیازی زیبای کارکتر ها بود که خاطرات شیرین بسیاری را برای ما به ثبت رساند. از دوبله این بازی بگذریم صداگذاری افراد توسط سازنده بسیار عالی و به جا استفاده شده بود.


نتیجه گیری

کمتر کسی هست که این بازی را تجربه نکرده باشد اما اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده اید، باید بگویم که چیز های بسیاری را از دست داده اید!


نمایی به تاریخچه بازی

Stronghold: Crusader
2002

Stronghold: Crusader Extreme
2008

Stronghold: Crusader HD
2012

Stronghold Crusader II
2014


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

:MINIMUM

    • OS: Windows XP/Vista/7/8/10 with latest service packs
    • Processor: Intel Pentium 4 1.6Ghz or equivalent
    • Memory: 512 MB RAM
    • Graphics: 64MB DirectX 8.1 Compatible
    • DirectX: Version 8.1
    • Storage: 850 MB available space
    • Sound Card: DirectX 8.1 Compatible
    • Additional Notes: GameRanger software will be installed for mutiplayer matchmaking support

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها