نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Eyes of War

فرزند معلول Mount & Blade

احتمالا تاکنون به بازی‌هایی که ترکیبی از چند سبک هستند برخورد کرده باشید، مثلا یک بازی شهرسازی که نبردهای RTS استراتزیک هم دارد، یا یک بازی شووتر که حالت مخفیانه هم دارد. نکته مشترک همه آن‌ها، خلاقیت سازندگان در ترکیب این سبک‌ها با هم و ارائه یک تجربه کاملا خاص بوده است. بازی Eyes of War اصلا این‌گونه نیست، این بازی نه تنها ترکیبی از هیچ سبکی نیست، بلکه آش درهم و کثافتی است که نمی‌دانم سازنده‌ هدفش از ساخت چنین فاجعه‌ای چه بوده است. در این مقاله از استراتزیک کلاب، می‌خواهیم به نقد و بررسی بازی Eyes of War بپردازیم.

وقتی تازه بازی‌سازی یاد گرفته‌ای

این شاید کوتاه‌ترین نقد من برای یک بازی باشد، چون Eyes of War واقعا هیچ چیز ندارد. این بازی اصلا فاقد بخش داستانی است و بخش آفلاین آن به طور کلی شامل سه حالت می‌شود: حالت استراتژیک، حالت دوئل سوم‌شخص در آرنا مشابه بازی Mount And Blade و حالت نبرد نیروها مشابه با بازی‌های توتال وار و Mount And Blade، ولی این تشابه‌ها، صرفا در کپی زشت و بی‌ارزش سازنده از آن‌ها است.

حالت استراتزیک بازی به صورت RTS است، شما باید ساختمان بسازید، منابع جمع کنید و نیرو بکشید، اما تمام این‌ها این‌قدر بد و درب و داغان است که اصلا شما بخواهید هم نمی‌توانید تحمل کنید. بخش RTS آن فاجعه است، ساختمان‌ها، انیمیشن‌ها، روند جمع‌آوری منابع و تولید نیروها اصلا آن‌قدر بد طراحی شده که بازی‌هایی که ما بهشان می‌گوییم بد روبه‌روی این شاهکارترین بازی تاریخ به حساب می‌آیند.

حالت دوم دوئل در آرنا است که کاملا از بازی Mount And Blade کپی شده است، اما به شدت با انیمیشن‌ها و نبرد بد و مضحک که واقعا حوصله‌سربر است. تنها نکته جالب در نبردها این است که یک حالت فینیشر وجود دارد که وقتی جان دشمن آخر باشد کاراکتر شما خودکار آن را پیاده می‌کند. به غیر از این این بخش هم از همه نظر فاجعه است.

حالت سوم و آخر هم مشابه با نبردهای توتال وار و البته Mount And Blade است، این‌طور که شما تعداد نیروهایی که باید مقابل هم قرار بگیرند را انتخاب می‌کنید، بعد مثل توتال وار ترتیب آن‌ها را می‌چینید، و بعد جنگ می‌کنید. نبرد هم به این صورت است که می‌توانید هر نیرویی که خواستید را انتخاب کنید و در قالب سوم شخص بجنگید، یا از همان بالا صرفا هدایت کنید و کامل استراتژیک پیش بروید. این‌هایی که گفتم، صرفا در حرف جالب است، اما در عمل این‌قدر بد پیاده شده است که اصلا واقعا در بیان نمی‌گنجد. انیمیشن فاجعه، نبردها درهم و پرآشوب، محیط‌ها توخالی، نبود هیچ‌گونه استراتزی خاصی در جنگ‌ها و اصلا هر چیزی که اسمش را ببرید، این حالت بازی هیچ بهره‌ای از آن نبرده است، هیچ.

فاجعه‌ترین کیفیت و گرافیک ممکن در یک بازی انتشار یافته در 2025

آیا لازمه من توضیحی بدم یا عکس به اندازه کافی واضح هست؟

این بازی اصلا نه کیفیت دارد و نه گرافیک خاصی، هیچ آپتیمایز خاصی در آن صورت نگرفته است. هیچ مدل یا تکسچری هم در این بازی کیفیت ندارد، وقتی می‌گویم هیچ، یعنی هیچ. برای بازی که در سال 2025 منتشر شده است، فاجعه است. کیفیت بازی‌هایی که در سال 2005 و آن سال‌ها منتشر شده است از این بازی از هر بهتری بهترتر است.

جمع‌بندی

من از شما و حتی خودم، معذرت می‌خواهم که اصلا وقت گذاشتم این بازی را دانلود کنم، چه برسد که بازی کنم و چه برسد که بیایم نقدش کنم که شما بخوانید، اما به هر حال ما وظیفه داریم بازی که از سازنده می‌گیریم را نقد کنیم و در سایت قرار دهیم. درست است به ما کد را می‌دهند، اما قرار نیست دروغ بگوییم. این بازی فاجعه است، فاجعه، حتی به فکر دانلودش هم نیفتید.

نقاط ضعف و قوت

فینیشر در نبرد

فاقد بخش داستانی
گیم‌پلی دزدی، نامعلوم و فاجعه
انیمیشن فوق‌العاده بد و ضعیف
گرافیک غیربهینه و به شدت فاجعه
صداگذاری داغون و نبود هیچ موسیقی‌متنی
نبردهای حوصله‌سربر و مسخره
بخش RTS فوق داغون

نمرات

گیم پلی - 6.5
گرافیک - 2.5
کمپین - 2.5
موسیقی - 2.5

3.5

نمره کل

من از شما و حتی خودم، معذرت می‌خواهم که اصلا وقت گذاشتم این بازی را دانلود کنم، چه برسد که بازی کنم و چه برسد که بیایم نقدش کنم که شما بخوانید، اما به هر حال ما وظیفه داریم بازی که از سازنده می‌گیریم را نقد کنیم و در سایت قرار دهیم. درست است به ما کد را می‌دهند، اما قرار نیست دروغ بگوییم. این بازی فاجعه است، فاجعه، حتی به فکر دانلودش هم نیفتید.

4.3 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها