در گذشته سری بازیهای این استودیو از یک لانچر در درون خود بازی استفاده میکردند و نیاز به کرک جداگانه و ویرایش نداشت و به راحتی مدها را اجرا میکرد. اما دو سال پیش بود که آپدیت بزرگ که مربوط به لانچر بود منتشر شد و بعد از آن اجرای مد از طریق لانچر برای کاربران کرکی بسیار سخت و مشکل شد. اما در همان سال روشی برای دور زدن و اجرای مد از طریق لانچر پیدا شد و ما اکنون میخواهیم به شما آموزش قدم به قدم حل مشکل لانچر پارادوکس و اجرای آن را آموزش دهیم.
پیدا کردن لانچر
اسم لانچر در تمام سری بازیها فرق کرده و نام آن به Dowser تغییر کرده است، همچنین مکان آن در پوشه اصلی بازی و یا در پوشهای به نام Luncher قرار دارد که آن هم در همان پوشه بازی واقع شده است.
قبل از اجرا، فایل launcher-settings.json را از طریق Notepad باز کرده و به دنبال distPlatform بگردید، در روبهروی distPlatform کلمه steam نوشته شده که شما باید آن را به pdx و یا gog تغییر دهید. دقت کنید که تغییرات را حتما سیو کرده و به درستی انجام داده باشید.
اکنون Dowser را به صورت ران از ادمین اجرا کنید. لانچر شما باید بدون هیچ خطا و مشکلی به راحتی اجرا شود.
حل ارورهای احتمالی در هنگام اجرا
برای رفع خطای لانچر، شما باید لانچر پارادوکس را بر روی سیستم پاک و دوباره نصب کنید، برای اینکار باید توی پوشه بازی به دنبال launcher-installer-windows بگردید که با استفاده از آن میتوانید لانچر یا پاک کرده و یا نصب کنید، که در این مرحله ابتدا پاک کرده و دوباره نصب کنید.
اگر بعد از انجام مرحله بالا مشکل حل نشد، فولدرهای زیر در این مسیر رو پاک کنید:
– C:/users/<UserName>/AppData/Local/Programs/Paradox Interactive/
– C:/users/<UserName>/AppData/Local/Paradox Interactive/
– C:/users/<UserName>/AppData/Roaming/Paradox Interactive/launcher-v2/
برای دیدن AppData باید نمایش فایلهای هیدن سیستم خود را فعال کنید.
اگر باز هم مشکل حل نشد، به مسیر %LOCALAPPDATA%ProgramsParadox Interactive بروید،
شما چند فولدر لانچر مشاهد میکنید اما فقط در یکی از آنها یک فولدر به اسم “resources”
خواهید دید. بعد از پیدا کردن این پوشه کرک بازی را در مسیر “resourcesapp.asar.unpackeddistmain” کپی و جایگزین کنید.
اکنون از طریق ران از ادمین “dowser.exe” رو باز کنید.
انتخاب و اجرای مدها
بعد از باز شدن لانچر شما باید با تصویر زیر و یا با حالت دیگری از آن مواجه شوید، در هر دو حالت هیچ فرقی وجود ندارد، تنها تفاوت این است که در لانچر حالت اول شما باید به دنبال سربرگ Mods بگردید و در لانچر حالت دوم که عکس زیر میباشد باید بر روی Playsets کلیک کرده تا وارد بخش نمایش داده شده در تصویر زیر شوید.
بعد از انجام مرحله 1، شما اکنون باید مد را به لیست خود اضافه کنید، برای اینکار بر روی Add More Mods کلیک کنید، یک صفحهای برای شما باز میشود که در این صفحه باید مد برای اضافه کردن به لیست وجود داشته باشد ، اگر مدی نبود یعنی اینکه شما path را به درستی تأیین نکردید و باید به عقب برگردید و مشکل را برطرف کنید.
بعد از انجام مرحله 2 اکنون به مراحله نهایی میرسیم، در مرحله 3 شما باید تیک مدها را زده و بعد از آن بازی را از طریق لانچر اجرا کنید، همچنین اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق لانچر بازی را اجرا کنید، میتوانید مد را در لانچر روشن کرده، لانچر را بسته، و بازی را بدون لانچر اجرا کنید، بعد از باز شدن بازی مشاهده میکنید که مد به درستی فعال شده است.
بعد از آن از طریق لانچر بازی را اجرا کرده و لذت ببرید، همچنین اگر بازی از طریق لانچر قابل اجرا نبود، شما میتونید مدها را فعال کرده، لانچر را بسته و بازی را به صورت مستقیم بدون لانچر اجرا کنید، بعد از باز شدن بازی خواهید دید که مدها بدون مشکل فعال شده اند.
ویرایش و انتقال مدها
ابتدا به پوشه مد بازی بروید: (اگر پوشه مد وجود نداشت آن را بسازید)
اسم پوشه حتما mod با m کوچک باشد.
My DocumentsParadox InteractiveCrusader Kings IIImod
مد مورد نظر خود را از وب سایت دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید.
در پوشه مد مورد نظر یک فایل با نام “Descriptor.mod” وجود دارد، نام آن را به نام پوشه مد تغییر دهید و سپس آن را به پوشه اصلی مد بازی منتقل کنید. مانند ویدیو زیر
با استفاده از NotePad یا هر نرم افزار دیگری فایل .mod را که به بیرون منتقل کردید را ویرایش کنید،
فقط این خط را ویرایش کنید: ( blorg یک مثال است )
“archive=”blorg.zip
به
“path=”mod/blorg
اگر archive وجود نداشت در هر کجا که میخواهید یک Path اضافه کنید.
فراموش نکنید که حتما تغییرات را سیو کنید.
آموزش ویدویی حل مشکل لانچر بازیهای پارادوکس
(ساخته شده توسط یکی از کاربران وب سایت)
(برای دیدن ویدیو از فی*تر شکن استفاده کنید)
در صورت وجود هرگونه مشکل دیگر در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
امتیاز دهید
بدون امتیازاز 0 رأی
به اشتراک بگذارید
نظرات (۱۹۴)
سید مهدی اکرمیان
آقا من بازی برام از طریق dowzer اجرا میشه کلی یهویی وسط لود کردن کرش میکنه و میپره بیرون ، بعد پنجره paradox crash reporter باز میشه و میگه یه اروری رو شناسایی کردیم که باعث شد بازی یهویی بپره بیرون ، لطفا بهمون در مورد این ارور اطلاعات بدید.
نمیدونم چیکار کنم اروره رفع شه لطفا یه راهنمایی بکنید ، بازیم ۱.۱۷ هست نسخه میلینیوم دان هم ۱.۱۲.۳ فکر کنم
علی
الان که اینترنت نیست راهکاری وجود داره که لانچر ck3 رو نصب کرد؟
حسین
دوستانی که وقتی dowser رو اجرا میکنن اتفاقی نمیافته و اجرا نمیشه:
من فهمیدم مشکل چیه. توی نسخه fitgirl، لانچر بازی به صورت یه آپشن اضافی موقع نصب برای دانلود اراعه شده. بین همون گزینه های دانلود directx و غیره. که ما نمیتونیم الان دانلود کنیم چون اینترنت نداریم. تو نسخه ElAmigos همه چیز توی بازی موجوده از جمله همین لانچر. باید نسخه ElAmigos بازی رو دانلود کنن نه Fitgirl. بعد مشکل اجرا نشدن لانچر حل میشه.
طاها
پاسخ به حسین
دمت
احمد
پاسخ به حسین
بنازم دمت گرم
امیر
پاسخ به حسین
دمت گرم
ررررر
سلام نت لامصب ملیه ادمین لطفا کمک کن
من نسخه های مختلف هارتس اف ایرون دانلود کردم رو هچکدوم بازی از طریق dowser اجرا نمیشه چه با ماد فعال چه بدون ماد بازی پلی نمیشه ارور میده An error occurred A. The game appears to have crashed or terminated unexpectedly {exit code null). The issue may be solved by verifying the integrity of your game files and deactivating any mods. If you are using Windows, you | may also need to install Visual C++ Redistributable and NET Framework. 9)
این برنامه هایی که گفته هم اخرین نسخشونو دارم اما باز اینطوریه بازی با ایکون اصلیش پلی میشه ولی از طریق dowser هیچی باز نمیکنه چکار کنم؟؟
moradi9196.12.@gmail.com
پاسخ به ررررر
کلیلک راست کن با ران دوزر باز کن
Leonsilent
پاسخ به ررررر
منم همینو میگهههههه ……………………………………… اگه کسی بلد بود حل کنه روبیکا پیام بده @Leonsilent
D....
پاسخ به ررررر
اخ اخ برا منم همینه منتها با ایکون اصلیشم باز نمیشه
نظرات (۱۹۴)
آقا من بازی برام از طریق dowzer اجرا میشه کلی یهویی وسط لود کردن کرش میکنه و میپره بیرون ، بعد پنجره paradox crash reporter باز میشه و میگه یه اروری رو شناسایی کردیم که باعث شد بازی یهویی بپره بیرون ، لطفا بهمون در مورد این ارور اطلاعات بدید.
نمیدونم چیکار کنم اروره رفع شه لطفا یه راهنمایی بکنید ، بازیم ۱.۱۷ هست نسخه میلینیوم دان هم ۱.۱۲.۳ فکر کنم
الان که اینترنت نیست راهکاری وجود داره که لانچر ck3 رو نصب کرد؟
دوستانی که وقتی dowser رو اجرا میکنن اتفاقی نمیافته و اجرا نمیشه:
من فهمیدم مشکل چیه. توی نسخه fitgirl، لانچر بازی به صورت یه آپشن اضافی موقع نصب برای دانلود اراعه شده. بین همون گزینه های دانلود directx و غیره. که ما نمیتونیم الان دانلود کنیم چون اینترنت نداریم. تو نسخه ElAmigos همه چیز توی بازی موجوده از جمله همین لانچر. باید نسخه ElAmigos بازی رو دانلود کنن نه Fitgirl. بعد مشکل اجرا نشدن لانچر حل میشه.
سلام نت لامصب ملیه ادمین لطفا کمک کن
من نسخه های مختلف هارتس اف ایرون دانلود کردم رو هچکدوم بازی از طریق dowser اجرا نمیشه چه با ماد فعال چه بدون ماد بازی پلی نمیشه ارور میده An error occurred A. The game appears to have crashed or terminated unexpectedly {exit code null). The issue may be solved by verifying the integrity of your game files and deactivating any mods. If you are using Windows, you | may also need to install Visual C++ Redistributable and NET Framework. 9)
این برنامه هایی که گفته هم اخرین نسخشونو دارم اما باز اینطوریه بازی با ایکون اصلیش پلی میشه ولی از طریق dowser هیچی باز نمیکنه چکار کنم؟؟
Post https://prod-telemetry.paradox-interactive.com/v2/launcher_2_installer: dial tcp 100.51.123.95:443: i/o timeout
من این ارور میگیرم برای نصب لانچر بخاطر قطع اینترنت هست کسی فایل لانچر launcher_2_installer میتونه اپلود کنه ؟
من الان dowser بالا نمیاد چیکار کنم