مقاله

بهترین مد‌های بازی Crusader King 3

از نگاه استراتژیک کلاب

بازی Crusader Kings 3 فرصتی دیگر برای حکومت کردن  بر قلمرو های قرون وسطی به بازیکنان می‌دهد. اما این بازی این بار خبر های خوبی برای دوست داران مد به همراه دارد. در این لیست مد هایی معرفی می‌شوند که ممکن است تغییرات کوچک و یا بزرگی در بازی ایجاد کنند.

پشتیبانی این بازی از ورکشاپ استیم کار اضافه کردن مد ها را بسیار راحت تر کرده است و هر کاربر با زدن کلید Subscribe در کنار مد دلخواه خود می‌تواند آن را به بازی اضافه کند. برخی از این مد ها همچنان در حال پیشرفت هستند و با گذشت زمان ویژگی های جدید به آن ها اضافه می‌شود و برخی هم نسخه نهایی هستند.

توجه: در صورتی که برای یک مد برورزرسانی برای نسخه جدید بازی در نظر گرفته نشود می‌توانید با مراجعه به بخش Properties بازی در لایبرری استیم خود به قسمت Beta رفته و نسخه سازگار با مد خود را انتخاب کنید.

بهترین مدهای CK3 از نگاه استراتژیک کلاب

این لیست باتوجه به مقالات موجود در وب سایت‌های خارجی، نگاه شخصی خود، نگاه کاربران و در آخر صفحه ورکشاپ این بازی در استیم می‌باشد لذا در صورتی که فکر می‌کنید جای مدی در این لیست خالی هست، آن را با به اشتراک بگذارید.

تمامی‌ مدهای ذکر شده در لیست در سایت آماده دانلود هستند و اگر در وب سایت نباشند در سریع ترین زمان ممکن قرار می‌گیرند، همچنین برای نصب مدهای Crusader Kings 3 می‌توانید از این آموزش استفاده کنید.

لیست ما با تعدادی از مدهای تبدیل کلی (total conversion) و تاریخ موازی (alternate history) شروع می‌شود و با چند مد کوچک اما بسیار خوب دیگر ادامه پیدا می‌کند.

The Bronze Age: Maryannu

این مد نقشه خاص خود را، که شامل خاور نزدیک و دریای اژه می‌شود را با جزئیاتی زیاد و چشم و نواز در بازی جایگذاری می‌کند. در 2115 یا 1590 قبل از میلاد بازیکن می‌تواند در نقش مسین ها، سومری ها، هیتی ها و یا اقوام دیگر بازی را شروع کند. همچنان فرمانروایی بازیکن مانند نسخه عادی ادامه دارد اما این بار بازیکن با چالش های سنتی این اقوام روبرو می‌شود. این مد مذاهب جدیدی وارد بازی می‌کند و ساختمان ها را به کل تغییر می‌دهد تا حس تاریخ این دوره به بازیکن القا شود.

Princes of Darkness

این مد با الهام از World of Darkness، شما را در نقش یک خون آشام جاویدان قرار می‌دهد که علاوه بر حکمرانی باید حواستان به چند چیز دیگر نیز باشد. پیر شدن و بیماری ها دیگر شما را نمی‌کشند و ازدواج دیگر به فرزند جدید منجر نمی‌شود بلکه فقط یک ابزار سیاسی است. به عنوان یک خون آشام باید حواستان به خون مورد نیازتان باشد در غیر این صورت در صورت گرسنگی هیولای درون شخصیت شما بیدار شده و مجبور به کناره گیری از سلطنت می‌شوید.

Sunset Invasion

این مد یکی از dlc های نسخه دوم این بازی یعنی آزتک ها را به نقشه بازی اضافه می‌کند. بازیکن می‌تواند روابط دیپلماتیک خود را با آزتک ها مشخص کند یعنی یا با آن ها همکاری یا در مقابل آن ها مقاومت کند. سازنده این مد مکانیک این مد را چیزی بین The Grace و CK2 : Jade Dragon توصیف میکند و سیستم تصمیم گیری و هوش مصنوعی آن را به Bioware تشبیه کرده است. تعاملات بازیکن با آزتک ها منجر به دوستی یا دشمنی با آن ها می‌شود.

Primogeniture Without Requirements

مقابله با Confederate partition که قبلا با عنوان Gavelkind در بازی حاضر بود یکی از بزرگترین چالش های بازی CK3 است. اگر آموزشات بازی را درست پشت سر گذاشته باشید یا می‌خواهید زودتر به موفقیت برسید، این مد به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کامل کردن نیاز های بازی بین حالت های Primogeniture، Ultimogenture و یا House Seniority سوئیچ کنید. با این حال این مد روی هوش مصنوعی بازی کار نمی‌کند یعنی آن ها باید پیش نیاز های بازی را تکمیل کنند.

More Building Slots

در این مد تعداد ساختمان های معمولی که در قلمرو پادشاهی میتوان ساخت به 6 و در شهرستان ها به 9 افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه پاداش های بیشتری می‌توان از بازی دریافت کرد، البته توجه داشته باشید باید به میزان کافی طلا برای ساخت ساختمان ها داشته باشید.

More Game Rules

این مد به بازیکن اجازه می‌دهد تا بتواند بازی را بیشتر شخصی سازی کند. از برخی موارد این مد میتوان به؛ غیرفعال کردن تغییر عقیده افراد کافر، تغییر محدودیت تعداد افراد حاضر در ارتش، و تعیین استفاده یا عدم استفاده هوش مصنوعی از سبک زندگی Temptation، اشاره کرد.

Rhomaioi – A Byzantine Empire Mod

این مد به بازیکن اجازه کنترل بخش بنفش رنگ نقشه را می‌دهد. با این مد امپراطوری بیزانس به شکل یک حکومت شاهنشاهی و شاه محور در می‌آید. بازیکن می‌تواند اسقف اعظم را برای اداره قلمرو و Themes را برای دفاع و جنگ و یا تسخیر سرزمین های استفاده کند. با کنترل این بخش از نقشه دیگر به عنوان یک دیکتاتور نیستید و می‌توانید قلمرو های دیگر را بدون اثر منفی بر روی شهرت خود تصاحب کنید.

Pantheon of the Gods

فرمانروایی بر قلمرو های قرون وسطا هیجان خاص خود را دارد، اما اگر بتوانید خدای آن ها باشید چطور؟ این مد به شما این امکان را می‌دهد تا از شکل انسانی خود خارج شده و تبدیل به خدا شوید! ویژگی ها و ادیان جدید اضافه شده اند، شما می‌توانید قدرت های الهی خود را به کسانی که شما را ستایش می‌کنند بدهید. اگر هم کمی شانس داشته باشید این ویژگی ها به فرزندان آن ها انتقال پیدا خواهد کرد.

VIET Events – A Flavor and Immersion Event Mod

این مد بیش از 180 رخداد را در میان فضای خالی بین جنگ های درون بازی و رویداد های آن قرار می‌دهد. این رخداد ها شامل بحث های کوچک تا بحث های فلسفی و عارفانه می‌باشد. سازنده این مد cybrxkhan قصد دارد که رخداد های بیشتری را در طول زمان طی چند بروزرسانی اضافه کند.

Cities of Wonders 2

با گذشت زمان شما می‌توانید بسیاری از شهر ها را بسازید، با این حال این مد با معرفی کلان شهر ها، همه آن ها را برای شما نمایان می‌کند. این قلمرو ها مانند هر قلعه و قلمرو دیگری حفاظت شده هستند و مقدار ثروت و مالیات بیشتری نسبت به قلعه ها و شهر های کوچک دارند. ساخت این شهر ها در حالت عادی بسیار سخت می‌باشد مگر اینکه امپراطوری قدرتمند باشید ولی با این حال این مد مجموعه ای از ساختمان های منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهد که ارزش قلمرو را بالاتر می‌برد.

Community Flavor Pack

این مد جلوه های بصری و تاریخی فرهنگ های مختلف را در بازی اضافه می‌کند. برخی از این جلوه ها شامل زره گامبسون، کلاه خود های اروپایی، تاج مشهور زوونیمیر، سپر های اسکاندیناوی و انواع و اقسام لوازم دیگر می‌باشد.

Clear Notifications

با صرف نظر از وسعت قلمرو شما، زندگی یک حاکم همواره پر از مشغله خواهد بود. این یعنی شما به عنوان حاکم همیشه اعلان هایی مبنی بر مشکلات مختلف دریافت خواهید کرد. این سیستم بسیار کارآمد است اما بعضی مواقع اعلان های قدیمی ممکن است اوضاع را کمی از کنترل خارج کند. این مد به بازیکن این اجازه را می‌دهد تا با یک دکمه تمام اعلان ها را پاک کند و یا اعلانی را در جایش سنجاق کند تا هنگام باز کردن یا حذف کردن، اعلان موردنظر حرکتی نکند.

LotR: Realms in Exile

این مد یکی از هیجان انگیز ترین مد ها مخصوصا برای طرفداران J.R.R Tolkien ، نویسنده دنیای ارباب حلقه ها و هابیت، است. این مد همچنان در حال توسعه است تا جناح ها و سناریو های جدیدی اضافه کند و در حال حاضر این امکان را به شما می‌دهد که به سواران روهان، هنگامی که از سه طرف محاصره شده‌اند کمک کنید و سرنوشت آن ها را مشخص کنید. شما می‌توانید سه شخصیت متفاوت را تحت کنترل بگیرید؛ اولین آن‌ها تئودن است که به ساختمان های خاصی در Aldburg، Helms Deep و Edoras دسترسی دارد، دومین نفر سارومان است که می‌توانید به نور خیانت کرده یا در مسیر آن حرکت کنید، سومین نفر هم وولفگار برینیارسون از سرزمین دانلند است که می‌تواند با یکی از دو شخصیت دیگر متحد شود و خشم دیگری را برانگیزد.

Regional Immersion and Cultural Enrichment (RICE)

این مد به عنوان مجموعه ای کامل‌تر از مد Community Flavor Pack منتشر شده است که در آن شاهد مکانیکی ساده و اضافه شدن رویداد ها و موارد اضافه روی فرهنگ ها و مکان های ناشناخته روی نقشه هستیم. در حال حاضر این مد مناطق چیوس، سیبری و سیوا را هدف قرار داده و به مرور زمان این مکان ها بیشتر خواهند شد.

Godherja: The Dying World

این مد دنیای عادی بشری را با یک دنیای تاریک و پر از جادو های نابود کننده عوض می‌کند. کنترل جناح های خاص این مد را در دست بگیرید و تلاش کنید تا از حملات همسایگان خود جان سالم به در ببرید. با این مد ویژگی های جذاب دیگری مانند سیستم جدید دوئل، تاجگذاری و قدرت های جادویی به بازی اضافه می‌شود. تیم سازنده وعده داده است که این مد همچنان گسترش خواهد یافت و مکانیک و محیط بازی پیشرفت خواهد کرد.

The Fallen Eagle: The Dawn of the Dark Ages

این مد دوران قبل از دوره زمانی فعلی CK3 یعنی بین سال های 395 تا 867 را نشان می‌دهد. بازیکنان می‌توانند در 5 نقطه زمانی بازی را شروع کنند و حکومت امپراطوری روم غربی یا شرقی را بدست بگیرند (هرکدام سیستم حکومتی متفاوتی دارند) و یا با کنترل عربستان نفوذ اسلام را در کشور ها افزایش دهند. از طرفی دیگر می‌توان به عنوان چارلز کبیر حکومت فرانسه را بدست گرفت. این مد همچنین مهاجرت آلمانی ها را شبیه سازی می‌کند که فرهنگ جدیدی را به قلمرو شما اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید کارکتر هایی مثل آتیلا را مشاهده کنید.

Tales of Ireland

مد Tales of Ireland با الهام از Lebor Gabala Erenn که به نام کتاب تهاجمات نیز شناخته می‌شود؛ روی جزیره ایرلند تمرکز کرده است و آن را به طور قابل توجهی گسترش می‌دهد. این قلمرو به بیش از 1000 شهرستان تقسیم می‌شود که بخشی از 32 پادشاهی هستند. سیستم ایونت قدرتمند و اعلان جنگ جدیدT قابل تغییر هستند و قدرت را در بازی به توازن میرسانند. قابلیت Ancient Partition نیز این اجازه را به شما می‌دهد تا یک جانشین برای تخت پادشاهی خود انتخاب کنید اما به شرطی که اعتبار کافی داشته باشید و اکثرا به شما اعتماد داشته باشند.

Sinews of War

این مد اقتصاد بازی را بازسازی می‌کند و پایه آن را بر جمعیت قلمرو شما می‌گذارد. در حال حاضر در این مد میزان تولد، مرگ و میر، مهاجرت و همچنین احتمالات جنسیت فرزندان؛ بر اساس شرایط جغرافیایی، آب و هوا را در نظر می‌گیرد. اگر فکر می‌کنید این پیچیدگی ها کافی نیست پس باید بگوییم این مد بلایای طبیعی را نیز در بازی وارد می‌کند.

مد‌هایی که ممکن است دوست داشته باشید:

  • Quixotic Murder
  • Bigger Font
  • Better UI Scaling
  • Fullscreen Barbershop
  • CK2 Style Colorful Education Traits
  • Nameplates
  • Expanded Alerts
  • More Traits
  • Immersive Loading Screen 99
  • Title-Ranked Portrait Borders
  • Ethnicities & Portraits Expanded
  • Displayed Birth and Death Dates
  • More Holding Graphics
  • Knight Manager
  • More Faith Icons Updated
  • Improved Dynasty Legacies
  • Silk Road
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها