مقاله

بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی دوم

بزرگترین جنگ تاریخ را شخصاً اداره کنید

بدون شک جنگ جهانی دوم یکی از تأثیرگذارترین جنگ‌های تاریخ بشریت است، جنگی که آینده جهان را در دست داشت. با گذشت سال‌ها، این جنگ بزرگ همچنان یکی از موضوعات محبوب تمامی اقشار جامعه است و آثار بسیاری مانند کتاب‌، موسیقی‌ و بازی‌های ویدئویی با موضوع جنگ جهانی دوم منتشر می‌شود.

سازندگان هر کدام رویکرد خاص خود را در طراحی بازی‌ها داشتند و از محیط خشن جنگ حهانی دوم سبک‌های مختلف با داستانی خاص بیرون می‌کشیدند. سبک استراتژیک همواره یکی از سبک‌های محبوب توسعه دهندگان عناوین جنگ جهانی دوم بوده است و سازندگان بازی‌های خود را در سبک‌های استراتژیک متفاوتی چون RTS، Grand Strategy، Turn Base Strategy و Tactical Strategy ارائه داده‌اند و این اختیار را به بازیکن داده‌اند که در هر سبکی از تجربه بزرگترین جنگ تاریخ لذت ببرد.

در این مقاله از وب سایت استراتژیک کلاب، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به 10 عنوان برتر این عرصه که همواره پرقدرت ادامه می‌دهند و پرچمدار سبک خود می‌باشند.


Company of Heroes 2

 می‌توانم به جرعت بگویم که تاکنون بازی که بتواند با این عنوان رقابت کند منتشر نشده است، بازی Company of Heroes 2 دارای سبکی خاص و بی‌مانند است که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند، بخش داستانی این بازی بسیار لذت بخش است اما مهم‌تر از آن، بخش آنلاین بازی است که می‌تواند تا هزاران ساعت شما را سرگرم کند و اصلا احساس خستگی نخواهید کرد.

با این حال، بخش داستانی دی‌ال‌سی Ardennes Assault شاید تنها دی‌ال‌سی این بازی باشد که متمرکز بر روی بخش تک نفری بازی است و اینکار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. کمپین آن در فضای جنگ جهانی دوم شایستگی زیادی را برای این بازی در طبقه بندی بازی های RTS کسب کرده است. Ardennes Assault از جبهه شرقی جنگ جهانی دوم دور می‌شود و در عوض بر روی نیروی های آمریکایی در نبرد Bulge تمرکز می‌کند.

این بازی دارای یک کمپین غیر خطی است که در آن بازیکن می‌تواند سه شرکت آمریکایی تولید تجهیزات را کنترل کند که عبارتند از تجهیزات مکانیزه، هوایی و پشتیبانی که هرکدام از این ها سبک متفاوتی را ارائه می‌دهند. بازیکن باید طی 18 سناریو صحنه نبرد را به بخش شرقی Oberkommando برساند. در نتیجه بازیکن باید با حفظ هر سه شرکت نقش حیاتی خود را در جنگ به درستی انجام دهد.


Blitzkrieg

بازی Blitzkrieg که به آرامی وارد سومین دهه انتشار خود می‌شود، همچنان به عنوان یک بازی استاندارد مرتبط با جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود. این بازی که در سال 2003 توسظ شرکت Nival در بخش RTS منتشر شد، دارای وسایل نقلیه و ارتش های متفاوتی مخصوص دوره های مختلف زمانی دارد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این بازی توجه به جزئیاتی مانند ضخامت متفاوت زره های مختلف تانک ها و برد شلیک تفنگ ها است.

بازی Blitzkrieg به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا کنترل متفقین، نازی ها و یا شوروی را بدست بگیرند. گستردگی این بازی در متنوع بودن وسایل نقلیه و شکل و شمایل ارتش ها مشخص می‌شود. ساخت پل، مین کاشتن و تعمیر و نگهداری از تجهیزات یکی دیگر از مواردی است که جذابیت بیشتری را به این بازی اضافه می‌کند. این بازی نیز مانند بسیاری از بازی های ژانر RTS دارای بخش ماموریتی و بخش ساخت سناریو است که بازیکنان می‌توانند ماموریت های مخصوص به خود را بسازند.


Hearts of Iron IV

بازی Hearts of Iron IV که در سال 2016 منتشر شد جدیدترین محصول شرکت Paradox Interactive از سری بازی های مرتبط این شرکت با جنگ جهانی دوم است. این بازی دارای جلوه های بصری قابل قبولی است که بازیکنان با هر سیستمی می‌توانند این بازی را تجربه کنند. این بازی بازیکن را در مقام فرماندهی یکی از کشور های موجود در بازی قرار می‌دهد که این بدین معنی است که بازیکن باید تمام نیرو های کشور اعم از سیاسی، دریانوردی، هوایی، زمینی و غیره را مدیریت کند. در این بازی، بازیکن آزادی زیادی در انتخاب کشور مورد نظر خود دارد که این ویژگی یک امتیاز مثبت برای این بازی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید از تمامی جهات حکومت خود را کنترل کنید، از استخدام نیروها گرفته تا دستور دادن به آن ها، آموزشات عالی، متحد شدن با دیگر ملت ها و انواع جریانات سیاسی همه و همه زیر دستان شماست. کسانی که برای اولین بار می‌خواهند این بازی را تجربه کنند باید کمی در یادگیری کامل بازی صبر به خرج دهند. در حالی که بازی Hearts of Iron IV بسیاری از جزئیات جنگ جهانی دوم را به درستی نشان می‌دهد، اما برخی سناریو های مختلف را نیز نشان می‌دهد برای مثال سناریویی که هیتلر کنترل آلمان یا انگلیس را به صورت فاشیستی در دست نگرفت.


Commandos: Behind Enemy Lines

بازی Commandos: Behind Enemy Lines کمی از بزرگی میدان جنگ جهانی دوم فاصله دارد و بیشتر بر روی 6 عامل خاص تمرکز کرده است. در این بازی به جای استفاده از آتش مستقیم توپ و تانک، بازیکن باید از تکنیک های خرابکاری-مخفی کاری استفاده کند تا بتواند ماشین های جنگی آلمان را از کار بیاندازد.

با اینکه تعداد سربازان شما در مقابل ارتش مستقر دشمن بسیار کم است، با این حال متخصصانی که شما در جوخه خود دارید، مهارت هایی دارند که به آن ها قدرت این را می‌دهد تا این ماموریت ها را به پایان برسانند. همکاری یکی از عوامل مهم در این بازی RTS می‌باشد زیرا برخی مواقع موفقیت کماندو های شما به درست انجام شدن کاری دیگر توسط یک کماندوی دیگر بستگی دارد و در غیر این صورت ممکن است جان خود را از دست بدهند. لحظات پر تنش، استفاده درست از نیروهایی با تخصص های مختلف و مواردی از این قبیل؛ بازی Commandos: Behind Enemy Lines را به یکی از بهترین بازی های RTS در فضای جنگ جهانی دوم تبدیل می‌کند.


Men of War: Assault Squad 2

بازی Men of War: Assault Squad 2 که در سال 2014 منتشر شد، یکی از موارد لیست امروز ماست. توجه به واقع گرایی و دادن اهمیت بیشتر به نیرو های انفرادی در این بازی باعث شده که به جای نسخه قبلی خود و برخی عنوان های مشابه در این لیست قرار بگیرد. برخلاف عنوان های دیگر که بیشتر حواس بازیکن باید بر روی ساختمان اصلی و حرکات دشمن جمع باشد، در این بازی باید بیشتر تمرکز بر روی نحوه حرکت و تاکتیک واحد ها و کنترل حرکت آن ها قرار بگیرد. نحوه قرار گرفتن تانک ها، وجود موانع فیزیکی که مانع حرکت آن‌ها می‌شوند و چندین عامل دیگر در زدن یک ضربه موفق دخالت دارند.

این بازی آزادی عمل زیادی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و این اجازه را می‌دهد که بازیکن واحد های خود را تک به تک مدیریت کند و برای هر کدام مهمات مخصوص انتخاب کند و دستور شلیک به آن ها بدهد. حتی می‌توان وارد بخش سوم شخص شد تا شلیک های اسنایپر دقیق تر انجام شود. علاوه بر این موارد، این بازی دارای 25 سناریو از سری اول این بازی است که پیشرفت های چشمگیری را در آن ها شاهد هستیم.


Steel Division 2

قسمت دوم بازی Steel Division روایتگر عملیات Bagration است که در آن شما می‌توانید در نقش ژنرال، سرهنگ و یا متخصص اسلحه در این نبرد شرکت کنید. در این بازی که از نظر تاریخی هم بسیار به واقعیت مشابه است، بازیکن می‌تواند بیش از 600 واحد نظامی را در 25 نقشه بزرگ کنترل کند.

یکی از نکات جالب بازی Steel Division 2 این است که بازیکن می‌تواند تاکتیک های مختلف را امتحان کند و در زمان واقعی تصمیم بگیرد و یا اگر فقط به دنبال تجربه یک بازی استراتژیک ساده است می‌تواند مبارزات را به دست هوش مصنوعی بسپارد. با توجه به همه این موارد این بازی یکی از بهترین انتخاب ها برای تجربه جنگ جهانی دوم است؛ طراحی وسایل نقلیه و محیط به شکلی است که بازیکن را در فضای بزرگترین جنگ تاریخ بشریت غرق می‌کند.


Panzer Corps 2

عنوان Panzer Corps یکی از محبوب ترین بازی های استراتژیک مرتبط با جنگ جهانی دوم است و قسمت دوم آن مشابه نسخه اول بازی است اما بسیار بهبود یافته تر از آن عمل می‌کند. به گفته توسعه دهندگان این بازی، هیچ بازی دیگری به این اندازه در وسایل نقلیه مرتبط با جنگ جهانی دوم تنوع ندارد. عنوان Panzer Corps 2 با داشتن بیش از 1000 وسیله نقلیه منحصر به فرد با جزئیاتی باورنکردنی و انیمیشن های واقع گرایانه در این بخش چیز های زیادی برای ارائه کردن دارد.

پس از اتمام کمپین بازیکن با استفاده از ادیتور قدرتمند این بازی می‌تواند نقشه های مختلف و سناریو های متفاوت بسازد. این بازی تقریبا همه مواردی که یک بازی استراتژیک در سایه جنگ جهانی دوم نیاز دارد را در بر می‌گیرد.


2&1 Gary Grigsby’s War in the East

این بازی که در سال 2010 منتشر شده است، در نگاه اول بسیار پیچیده و نامفهوم به نظر می‌رسد. نقشه بسیار بزرگ و منو های متعدد در ابتدا ممکن است بسیار گیج کننده بنظر بیایند، با این حال اگر بازیکن زمان کافی را در این بازی سپری کند با یک بازی جنگی استثنایی روبرو خواهد شد.

این بازی با تمرکز بر روی جبهه شرقی جنگ جهانی دوم، شامل 5 کمپین با نقطه شروع متفاوت است و تا سال 1945 ادامه پیدا می‌کند. این عنوان در کنار کمپین های اصلی دارای 11 سناریوی کوتاه تر نیز می‌باشد. داشتن 4000 واحد نظامی متفاوت و بیش از 500 فرمانده نظامی مشهور این بازی را به یکی از بهترین های این ژانر تبدیل کرده است.


Unity of Command II

اگر فقط به دنبال یک بازی استراتژیک با موضوع جنگ جهانی دوم هستید، قطعا Unity of Command II برای شما مناسب خواهد بود. این بازی شما را در نقش فرماندهی نیروهای نظامی و تدارکات متفقین قرار می‌دهد. در این بازی به دلیل عواقب داشتن تصمیمات بازیکن، کمتر شاهد سناریو های تکراری خواهیم بود. 

همچنین در این بازی به واحد های نظامی و جزئیات آن ها به اندازه کافی توجه شده است تا طرفداران تاریخ را خوشحال کند. همچنین این بازی ادیتوری دارد که ورکشاپ استیم از آن پشتیبانی می‌کند یعنی شما می‌توانید کمپین مخصوص به خود را بسازید و یا کمپین بازیکنان دیگر را دانلود و استفاده کنید.


Sudden Strike 4

بازی Sudden Strike 4 یک ویژگی به خصوص دارد و آن این است که هم برای کنسول PS4 و هم PC منتشر شده است و مزیت جالب توجهی محسوب می‌شود. این بازی خیلی از انتظاراتی که برای یک بازی استراتژیک RTS با تم جنگ جهانی دوم را دارید را برآورده می‌کند؛ برای مثال صد ها واحد نظامی برای مدیریت، مدیریت آسیب های وارد شده بر مناطق و ادوات جنگی و همچنین بخش کمپین آن که در آن می‌توانید جنگ را در سه جبهه مختلف فرماندهی کنید.


بازی مورد علاقه شما در این لیست کدام است؟ به نظر شما چه بازی دیگری می‌توانست در این لیست باشد؟ با ما نظر خود را به اشتراک بگذارید.

3.9 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها