آموزشآموزش حل مشکل

آموزش ترمیم فایل های دانلود شده

با استفاده از نرم افزار Seg Manager

حتما برای شما هم پیش آومده که فایلی رو دانلود کردید اما موقع اکسترکت کردن با ارور هایی شبیه به CRC failed مواجه شدید. در چنین مواقعی اگر فایل حجیم باشه دانلود کردن دوباره اون خیلی سخته. این مشکل ممکنه به دلیل اتصال ضعیف اینترنت یا خطا های نرم افزاری یا سخت افزاری مختلف به وجود بیاد و مخصوصا در ایران که اینترنت زیرساخت مناسبی نداره شایع تر هست. در این آموزش سعی داریم نرم افزاری رو برای ترمیم این فایلها معرفی کنیم که تقریبا همیشه جواب میده و کار کردن باهاش خیلی راحت هست.

یکی از راه های ترمیم فایل های ناقص دانلود شده استفاده از قابلیت ریکاوری WinRar هست، خب این راه همیشه جوابگو نیست، مثلا موقعی که فایل ریکاوری نداشته باشه یا اصلا فرمتش RAR نباشه این راه جواب نمیده، یا اگر میزان خرابی زیاد باشه نمیشه از این راه استفاده کرد.

راه دیگه ای که وجود داره استفاده از نرم افزار SegManager هست. شیوه کار این نرم افزار به این صورت هست که فایل رو اسکن میکنه، قسمت های ناقص دانلود شده رو پیدا میکنه و با داشتن URL فایل فقط اون قسمت هارو دوباره میگیره و جایگزین میکنه. اما همونطور که گفتیم با اینکه اکثر اوقات جواب میده مواردی هست که امکان ترمیم وجود نداره:

  1. به اینترنت دسترسی نداشته باشید: برخلاف روش ریکاوری WinRAR این روش به اینترنت نیاز داره.
  2. URL فایل رو نداشته باشید: حتما باید همون URL ای رو داشته باشید که قبلا باهاش دانلود کردید یا در غیر این صورت باید محتوای اون با فایل شما یکی باشه.
  3. URL فایل قابلیت Resume نداشته باشه: این نرم افزار به این قابلیت نیاز داره تا بتونه قسمت های ناقص دانلود شده رو بدون اینکه کل فایل رو دانلود کنه دریافت کنه که البته اکثر URL ها این قابلیت رو دارن.

درصورتی که شرایط بالا رو ندارید آماده هستید که فایلتون رو ترمیم کنید. ابتدا نرم افزار رو از لینک زیر دانلود و نصب کنید:

دانلود نرم افزار Seg Manager نسخه 1.4.0

سپس بعد از اجرای نرم افزار طبق مراحل زیر پیش برید:

  1. انتخاب فایل: با استفاده از دکمه Open broken file.
  2. Scan فایل: بعد از تمام شدن اسکن در نوار بالای نرم افزار قسمت های ناقص دانلود شده با رنگ قرمز مشخص خواهد شد. در صورتی که هیچ خرابی ای پیدا نشد فایل شما کامل دانلود شده.
  3. وارد کردن URL فایل و زدن دکمه Download.

نکته: URL ای که وارد می کنید باید دقیقا همان URL ای باشد که برای دانلود فایل استفاده کردید. ممکن است نرم افزار به شما اخطار بده نام فایل با نامی که در URL وجود داره یکی نیست، در صورتی که مطمئن هستید URL را درست وارد کردید می تونید ادامه بدید.

پس از این مراحل نرم افزار شروع به ترمیم فایل می کند و نیاز به انجام کار دیگری نیست. اگر به هر مشکلی برخوردید یا نیاز به کمک دارید نظر بزارید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها