بررسی

بررسی بازی Stellaris

این بررسی توسط کاربر NapoleoN در انجمن ارسال شده است

بررسی بازی
این بررسی توسط کاربر NapoleoN در انجمن ارسال شده است و با اجازه کاربر در وبسایت منتشر می شود.
ویرایش توسط BlackEagle

Stellaris یک بازی در سبک Grand Strategy و Sci-Fi است که توسط شرکت Paradox Interactive و برای اولین بار در سال 2016 منتشر شد. این بازی تا به الان تغییرات بسیار عمده ای را به خود توسط پچ و محتوای اضافه شاهد بوده است که روند بازی را نسبت به قبل جذاب تر و روان تر کرده اند. محیط بازی در فضا و یک کهکشان عظیم صورت میگیرد که شما باید به کاوش در این کهکشان بپردازید و سیاره های جدید برای Colonize کردن پیدا کنید و کم کم پیشرفت کنید تا بتوانید به کل کهکشان فرمانروایی کنید. در این راه، به راز های عجیبی در کهکشان پی می برید و با چالش های بسیار زیادی رو به رو خواهید شد.

در بالا سناریو کلی بازی را توضیح دادیم، اما در ادامه نگاهی عمیق تر به بازی میکنیم و به معرفی برخی از ویژگی های این بازی می پردازیم.

توجه کنید بررسی این بازی مربوط به ورژن Niven 2.1.0 (سه شنبه – ۲۲ خرداد ۱۳۹۷) می باشد و ممکن است در آینده دچار تغیراتی شوند.

در مرحله اول وقتی شما وارد بازی می شوید باید یک Empire (امپراتوری) برای خودتان انتخاب کنید. بازی 2 راه پیش روی شما می گذارد، راه اول انتخاب یک Empire پیشفرض و راه دوم ایجاد یک Empire اختصاصی برای خودتان است. این انتخاب یکی از مهم ترین انتخاب های بازی است که سیاست های کلی شما را در بازی نسبت به مسائل مختلف مشخص می کند و در روند بازی شما تاثیر مستقیم دارد. پس در این قسمت باید وقت زیادی بگذارید تا Empire مورد نظر خودتان را با توجه به سیاست های دلخواه خودتان بسازید تا در بازی با مشکلی مواجه نشوید.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
در تصویر بالا شما می توانید Empire های آماده در این بازی و نژاد های مختلف قابل بازی که انسان ها هم یکی از این نژاد ها و گونه ها است را مشاهده کنید. هر نژاد و گونه ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را نسبت به سایر نژاد های دیگر دارد، برای مثال، انسان ها در سیاره X به مقدار 100 درصد قابلیت سکونت را دارند، ممکن است نژاد Avian در همان سیاره به اندازه 50 درصد قابلیت سکونت را داشته باشند، در این صورت یکی از چالش های اصلی شما پیدا کردن سیاره های قابل سکونت برای جامعه شما خواهد بود، که گاهی این موضوع باعث ایجاد جنگ و نبرد در بازی نیز خواهد شد.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
در این بخش، به برخی از ویژگی های بازی درباره ساخت یک Empire می پردازیم. یکی از این بخش ها Trait (صفات) نام دارد که شما یک سری صفات کلی رو برای گونه ای که انتخاب کردید (در اینجا منظور از گونه یعنی گونه نژادی مانند انسان می باشد) مشخص می کنید که هرکدام از این صفات باعث تاثیرات خاص خودشان بر روند بازی می شوند.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
سپس، باید در بخش بعدی که یکی از بخش های بسیار مهم بازی است و تاثیر زیادی بر روی روند شما در بازی دارد؛ نوع حکومت و اصل زیربنای سیاسی خودتان را مشخص کنید. روش های اداره حکومت شامل 5 بخش است. این پنج بخش عبارتند از:

  • Auth democratic.png Democratic: در این حکومت، انتخابات به صورت منظم هر 10 سال یکبار برگزار می شود و هر شهروند می تواند به صورت آزاد به نماینده خود رای دهد.
  • Auth oligarchic.png Oligarchic: در این حکومت، جامعه توسط یک گروه کوچک از افراد که قدرت بسیار بالای سیاسی را دارا می باشند کنترل و هدایت می شود. انتخابات در آن هر 20 سال یکبار صورت می گیرد.
  • Auth dictatorial.png Dictatorial: این نوع حکومت دیکتاتوری است. جامعه توسط یک فرد که قدرت کامل را دارد هدایت می شود و انتخابات وجود ندارند.
  • Auth imperial.png Imperial: این نوع حکومت همانند دیکتاتوری است، با این تفاوت که پس از مرگ دیکتاتور، پسر وی جانشین او خواهد شد.
  • Auth hive mind.png Hive Mind: در این نوع حکومت، تمامی افراد و جامعه توسط یک فرد به طور کامل کنترل و هدایت می شوند. این حکومت به نوعی شبیه به موجود زنده است که مردم هیچ آزادی عملی ندارند و اهداف Hive Mind را دنبال می کنند. مانند اجزای بدن انسان که توسط مغز کنترل می شوند.

توضیحات بیشتر را می توانید از طریق لینک های زیر بخوانید:
لینک 1
لینک 2
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
سپس در این بخش باید کهکشان خود را بسازید، برای افرادی که تازه وارد هستند، پیشنهاد می شود سایز ستاره ها را 200 تا 400 تنظیم کنند. همچنین درجه سختی و دیگر تنظیمات از این بخش قابل تنظیم است.
 برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
نمونه تصویری از کهکشان ساخته شده، در قسمت سمت چپ بالا، امپراتوری من با نام Persian Empire را می توانید ببینید.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
در این بخش صفحه ارتباطات را مشاهده می کنید. در اینجا شما می توانید با دیگر امپراتوری ها ارتباط برقرار کنید.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
در این قسمت صفحه دیپلماسی و گزینه های آنرا می توانید مشاهده کنید.
برای مشاهده تصویر در اندازه کامل کلیک کنید.
بخشی از ناوگان دفاعی و هجومی امپراتوری Persian Empire در این تصویر دیده می شود.


دانلود بازی
برای دانلود این بازی زیبا به پست زیر مراجعه کنید:
دانلود Stellaris

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها