نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Company of Heroes 2

درباره بازی

سبک بازی: Real-Time Strategy
تاریخ انتشار بازی: June 25, 2013
سازنده: Relic
ناشر: Sega
نمره متا: 80 | استیم: 7


مقدمه

جنگ جهانی همچنان ایده ای برای بازی سازان!
ما هر ساله شاهد منتشر شدن بازی های زیادی با مضمون جنگ جهانی هستیم. اما شاید یکی از موفق ترین آن ها در زمینه استراتژیک، کمپانی است. کمپانی با سبک سرگرم کننده ای که دارد می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند و هیجانی را از میدان های جنگ جهانی به شما بدهد که بسیار لذت بخش است. نخستین کمپانی در سال 2006 منتشر شد که موفقیت های بسیار کسب کرد و محبوبیت زیادی پیدا کرد و توانست میلیون ها بازیکن از سراسر جهان را به خود جلب کند، سرانجام پس از گذشت 7 سال یعنی در سال 2013 کمپانی 2 منتشر شد و محبوبیت این سری چند برابر شد. کمپانی 2 پیشرفت های بسیاری در گیم پلی، گرافیک، داستان و صداگذاری کرد که در مجموع، این بازی را به یک بازی خوش ساخت در دسته بندی بازی های استراتژیک جنگ جهانی تبدیل کرد.


گرافیک و صداگذاری

گرافیک این بازی بسیار خیره کننده و بسیار دقیق و عالی طراحی شده است. برای یک بازی استراتژیک گرافیکی که این بازی ارائه می کند بسیار قابل قبول است. محیط بازی بسیار عالی طراحی شده است و انفجار ها کاملا پر سر و صدا و هیجان آور است. نبرد بین تانک ها و سربازان بسیار زیبا و چشم نواز است. سازندگان به ریز ترین نقاط ممکن توجه کردند و هیچ کم و کاستی در گرافیک بازی قرار نداده اند و این واقعا یک پیشرفت بزرگ برای سری Company Of Heroes است. صدا گذاری همانند گرافیک کاملا دقیق و خوب کار شده است، صدای انفجار ها و تیراندازی ها، بسیار با جزئیات است و بازی را بیش از پیش لذت بخش می کند.


داستان و گیم پلی

شما داستان یک افسر شوروی را دنبال می کنید که به دلیل خیانت به کشورش مورد بازجویی توسط فرمانده ای که او تحت فرمانش بود قرار می گیرد. در این بازجویی شما دفتر خاطرات این افسر را دنبال و جنگ هایی که داشته است را تجربه می کنید. گیم پلی بازی همانند دیگر عناوین استراتژیک این سبک، دارای ساختمان سازی است و هر ساختمان قابلیت ساخت نیرو های مختلف را دارد. بازی دارای 5 کشور آلمان، آلمان غربی، انگلستان، روسیه و آمریکا است. در بازی شما قابلیت انتخاب 3 افسر دارید که هر افسر دارای قابلیت های مختلف هستند، برای مثال گردان های زیرک آلمانی تنها در یکی از این افسر ها وجود دارد و نمی توان آن را به طور معمول ساخت، همچنین شما می توانید برای تانک ها و ماشین های خود اسکین با طرح های متفاوت و مختلف را قرار دهید.
«توجه داشته باشید که در نسخه های کرکی متاسفانه مشکلاتی متعددی وجود دارد و ممکن است قابلیت انتخاب اسکین یا افسر ممکن نباشد»
یکی از ضعف هایی که در گیم پلی این بازی وجود دارد نوار خون تانک ها است، به این صورت که یک تانک به سختی می تواند یک تانک دیگر را از پا در بیاورد و آنرا منهدم کند که همین مشکل بازی را کمی از واقعیت دور کرده اما شاید تنها چیزی که توانسته این عیب را بپوشاند گرافیک بسیار عالی و گیم پلی هیجان آور است. گیم پلی بازی دارای دو حالت نابودی کامل و یا گرفتن امتیاز و شکست دشمن است.


نتیجه گیری

اگر از علاقه مندان به بازی های استراتژیک در ژانر جنگ جهانی هستید، پیشنهاد میکنیم این بازی رو از دست ندهید. هیجان و محیط جنگی که در این بازی وجود دارد آن را منحصر به فرد ساخته است و نیازمند تجربه!
موفق باشید.


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

  • :MINIMUM
    • Memory: 2GB RAM
    • Processor: 2Ghz Intel Core2 Duo or equivalent
    • Graphics: 512MB Direct3D 10 capable video card (GeForce 8800 GT or Radeon HD 2900XT)
    • OS: 32bit Vista
    • Internet: Broadband Internet connection
    • Hard Drive: 30GB free Hard disc space
  • :RECOMMENDED
    • Memory: 4GB RAM
    • Processor: 3Ghz Intel i5 quad core or equivalent
    • Graphics: 1024 MB Direct3D 11 capable video card (GeForce GTX 470 or Radeon HD 5850)
    • OS: 64bit Windows 7 and above
    • Internet: Broadband Internet connection
    • Hard Drive: 30GB free Hard disc space

 

امتیاز بازی

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 8
صداگذاری - 8.5
داستان - 8.5

8.4

خیلی خوب

یک بازی استراتژیک عالی که ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد. گیم پلی زیبای بازی به همراه موسیقی مناسب آن، تجربه ای فراموش نشدنی از جنگ جهانی را برای شما فراهم می کند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها