نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی Wargame Red Dragon

نقشه نبرد، بزرگتر از همیشه!

درباره بازی

سبک بازی: Real-Time Strategy
تاریخ انتشار بازی: April 17, 2014
سازنده: Eugen Systems
ناشر: Focus Home
نمره متا: 78 | استیم: 9


مقدمه

هر ساله، بازی جدید در سبک استراتژیک عرضه می شود. جالبی این سبک این است که، هر بازی سیستم جدیدی را به این سبک اضافه می کند و این موضوع باعث می شود علاقه مندان به این سبک، هرساله شاهد بازی های بهتری نسبت به گذشته باشند. Wargame نیز یک بازی استراتژیک است و از این قاعده پیروی می کند، اما با این تفاوت که سبک جدیدی خلق نکرده، بلکه سبکی را تکمیل کرده است. در سال 2010 یوبیسافت بازی موفق R.U.S.E را منتشر کرد که از ویژگی جالبی برخوردار بود. علاوه بر تمام پتانسیل های بازی های استراتژیک گذشته که به خوبی در بازی پیاده شده بودند، شما در این بازی، در نقشه هایی بازی می کردید که در اصل یک میز عملیاتی در یک دفتر نظامی بود و همین باعث شده بود تا شما از فرماندهی درکی بهتر پیدا کنید و همچنین از قابلیت زوم و دور کردن دروبین جالب بازی لذت ببرید. دو سال بعد و در سال 2012، اولین سری از بازی وارگیم منتشر شد که متای خوبی نیز دریافت کرد. این بازی با تبعیت از فرمول بازی ruse، آن سبک را با تم مدرن برای بازیبازان فراهم کرد. سال بعد نیز دومین بازی از این سری با اضافه کردن هواپیماهای جنگی به بازی منتشر شد. و در نهایت در سال 2015، اخرین بازی از این سری با نام Red Dragon منتشر شد. در این بازی علاوه بر پیشرفت گرافیکی قابل توجه نسبت به گذشته، نباید حضور کشتی های جنگی را نیز نادیده گرفت! هرچند که همین موضوع باعث وارد شدن ایراداتی به بازی می شود.
من در این معرفی قصد توضیح در رابطه با بخش افلاین آنرا ندارم. این بخش با پیچیدگی که دارد، از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نیازی نیست در این تاپیک در رابطه با آن صحبت شود.
موضوع اصلی، قسمت مولتی پلیر است. نکته اولی که به چشم می آید، تنوع نیروهای بازی است. سازندگان بازی حسابی روی این قسمت کار کرده اند. در بازی شما باید قبل از بازی، نیرو های بازی را دست چین کنید. این انتخاب ها که در قالب Deck انجام می شود، بسیار مهم است. زیرا مانند کارت هایی است که شما بر میدارید و وارد بازی می شوید و نکته مهم این است که امکان تغییر آنها در هنگام بازی، وجود ندارد. هر Deck از 9 بخش تشکیل می شود. وقت آن نیست که در رابطه با این قسمت توضیح دهم، اگر کسی بازی را تهیه کرد، به او آموزش های لازم این بخش را خواهم گفت. با اینحال می توانید نگاهی کوچک به دو Deck من برای دو جناح بیندازید:


گرافیک و صداگذاری

نیروهای بازی به دو جناح تقسیم می شوند:
1| ناتو و متحدان: آمریکا-فرانسه-انگلستان-جمهوری فدرال آلمان-سوئد-کانادا-نروژ-ژاپن-کره جنوبی-استرالیا-نیوزلند\دی ال سی: اسرائیل-هلند
2| ورشو و متحدان: شوروی-جمهوری دموکراتیک آلمان-لهستان-چکسلواکی-چین-کره شمالی
تمامی این کشور ها در تمامی دسته ها دارای ارتش هستند. نکته قابل توجه این است که در طراحی نیروها دقت فراوانی خرج شده است و شما شاهد ریز ترین جزییات در گرافیک آنها و سلاح ها هستید.
برای مولتی پلیر بازی 3 ماد وجود دارد که تا سقف 20 نفره می توان آنها را تجربه کرد:
Destruction: هر نیرو، امتیازی دارد، شما با نابودی نیرو های حریف امتیاز بدست می آورید. هر تیمی که به امتیاز بیشتری دست یابد پیروز است.
Encomy: با تصرف مناطق، در طول امتیازی به حساب شما واریز می شود. پیروز تیمی است که امتیاز بیشتری داشته باشد.
Conquest: اندکی پیچیده تر از ماد های قبلی است. وظیفه شما باز هم تصرف مناطق بیشتر است، با تصرف هر منطقه پولی که دریافت می کنید بیشتر می شود. شما در این ماد در عین اینکه باید مناطق را تصرف کنید، باید در پول خود نیز صرفه جویی کنید! هرتیمی که در اخر بازی از پول بیشتری برخوردار باشد پیروز است.
نقشه های بازی بسیار بزرگ و وسیع هستند. ولی این وسعت باعث آسیب به جزییات نقشه ها نشده است. این بزرگی باعث شلوغی نیز می شود که این شلوغی مطمئنن بازیکن های تازه وارد را آزار خواهد داد. کنترل بد نیروها نیز باعث دوری بازیکنا تازه وارد از این بازی می شود. ولی بعد از چند وقت بازی، قلق بازی دستتان می آید و از آن بسیار لذت خواهید برد.


داستان و گیم پلی

شما در این بازی فرقی ندارد که ماد چه باشد، باید تمام تلاش خود را بکنید تا مناطق را تصرف کنید. تصرف مناطق با نیروهای خاصی انجام می شود که اگر آنهارا دشمن بزند، منطقه از کنترل شما خارج می شود. این طرفند باعث می شود که علاوه بر دقت بر روی نفوذ خود بر روی نقشه، از استراتژی های خود استفاده کنید تا آن نیروها را حفظ کنید. هر نیرو دارای فاکتور هایی است که بی توجه ای به آنها باعث شکست شما می شود. از مهم ترین آنها می توانیم به محدودیت بنزین و گلوله اشاره کنیم که متاسفانه این موضوع بعضی مواقع باعث آزار شما می شود. گلوله های نیروهای شما معمولا بسیار کم است و شما فقط در یک حمله می توانید از آنها استفاده کنید. پس از آن باید آنهارا در کنار کامیون های تدارکات ببرید تا دوباره بارگیری کنند.
! توجه داشته باشید که در نسخه های کرکی متاسفانه مشکلاتی متعددی وجود دارد و ممکن است قابلیت انتخاب اسکین یا افسر ممکن نباشد
. کی از ضعف هایی که در گیم پلی این بازی وجود دارد نوار خون تانک ها است به این صورت که یک تانک باید به سختی بتواند خون تانک دیگر را کم کند تا بتواند آن تانک را منهدم کند که همین مشکل بازی را کمی از واقعیت دور کرده اما شاید تنها چیزی که توانسته این عیب را بپوشاند گرافیک بسیار عالی و گیم پلی هیجان آور است گیم پلی بازی دارای دو حالت نابودی کامل و یا گرفتن امتیاز و شکست دشمن است در گیم پلی، بازی آنچنان آزادی عملی در کنترل نیرو ها به شما نمی دهد. معمولا نیروها بدون دستور مستقیم شما درگیر جنگ نمی شوند. این موضوع باعث می شود که کنترل نیرو ها در جنگ های بزرگ کاری سخت شود و شما وقتی درگیر جنگ در یک نقطه هستید، نیروهای نقطه دیگر شما تلف شوند.
جنگ های هوایی که در نسخه دوم این سری اضافه شده بود، همچنان دارای جذابیت بسیار بالایی هستند. شما همیشه از این نبرد ها لذت خواهید برد. ولی مشکل این نبرد ها این است که ارتفاع پرواز هواپیما ها بسیار پایین است و این باعث می شود تا سربازان ار پی جی دار نیز در بعضی مواقع هواپیما شما را هدف قرار بدهند. برای همین است که شما همیشه باید با احتیاط از جت های جنگنده خود استفاده کنید. چون آنها علاوه بر گرانی بسیار آسیب پذیر نیز هستند.
قبلا از وسعت نبرد ها صحبت شد و آنرا پیچیده توصیف کردم. بله آن بسیار پیچیده است ولی بعد از مدتی که شما به گیم پلی آن عادت کنید از آن لذت خواهید برد. محیط پویای نبرد که همیشه با انفجار همراه است، حس خوبی به بازیباز می دهد. وسعت نقشه های بازی و کنترل بازی این اجازه را به شما نمی دهد که در تمامی مناطق وارد نبرد شوید. شما حتی اگر خیلی حرفه ای باشید در نهایت می توانید 2 تا 3 منطقه را به طور همزمان محافظت کنید. ولی این به معنای پایان کار تیمی نخواهد بود. هم تیمی های شما همیشه از شما حمایت می کنند. مانند پوشش هوایی هنگام مشاهده شدن جت های دشمن در مناطق شما، همچنین در حملات نیز مطمئن باشید که نیروهای آنهارا در کنار خود مشاهده خواهید کرد. در واقع، سبک بازی دیگران را وادار به اینکار می کند. شما به وسیله دود هایی در بازی، می توانید مناطق نقشه را برای هم تیمی های خود علامت بزنید و دستورات لازم را اعلام کنید.


نتیجه گیری

اگر این بازی می توانست تعادل بیشتری را میان رابط کاربری و گیم پلی بازی برقرار کند، قطعا به یکی از بهترین بازی های استراتژی در سبک خود تبدیل می شد. اما حیف که چنین نیست. اما این عدم بالانیس آنچنان اذیت کننده نیست که شما را از بازی زده کند. شما همچنان ساعت ها درگیر این بازی خواهید شد و از نبرد های عظیم آن لذت خواهید برد، پس اگر دوست دار بازی های استراتژیک هستید این بازی را از دست ندهید.


نمایی به تاریخچه بازی

Wargame: AirLand Battle
May 29, 2013

Wargame: European Escalation
February 23, 2012

Steel Division: Normandy 44
May 23, 2017


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

:MINIMUM

    • OS: WINDOWS XP SP3/WINDOWS VISTA SP2/WINDOWS 7/WINDOWS 8
    • Processor: AMD/INTEL DUAL-CORE 2.5 GHZ
    • Memory: 2048 MB RAM
    • Graphics: 256 MB 100% DIRECTX 9 AND SHADERS 3.0 COMPATIBLE ATI RADEON X1800 GTO/NVIDIA GEFORCE 7600 GT/INTEL HD 3000 OR HIGHER
    • Network: Broadband Internet connection
    • Storage: 20 GB available space
    • Sound Card: DIRECTX 9 COMPATIBLE
    • Additional Notes: INTERNET CONNECTION REQUIRED FOR ONLINE GAMING

امتیاز بازی

گیم پلی - 8.5
گرافیک - 9
صداگذاری - 8
داستان - 3.5

7.3

خوب

تجربه ای متفاوت از دیگر بازی های این سبک در انتظار شماست. میز جنگ آماده است. ارتش خود را رهبری کنید و از پیروزی لذت ببرید.

3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها