مقاله

تاریخ انتشار، امکانات و اطلاعات مهم راجب بازی و هر چیزی که شما باید راجب Imperator: Rome بدانید!

در 15April سال 2008 بازی Europa Universalis: Rome توسط استودیو پارادوکس توسعه و انتشار یافت و همانطور که از نامش پیداست در زمان روم باستان دنبال می شد و طرافداران زیادی هم جذب خود کرد، منابع غیر رسمی می گویند که قرار بود Europa Universalis: Rome 2 معرفی شود اما پارادوکس دست به اقدام دیگری زد و بازی Imperator: Rome را معرفی کرد که دنباله Europa Universalis: Rome 1 که 10 سال پیش منتشر شد است.
سازندگان با تجربه هایی که در ساخت Europa Universalis، Crusader Kings و سری Victoria به دست آورده اند می توان گفت Imperator می تواند یه اثر جذاب و عالی برای طرفداران باشد، در Imperator شما به دورانی می روید که رم به تعالی کامل نرسیده  و همچنین شما می توانید از انگلستان تا هند را کامل کنید و زیر سلطه خود در آورید یا می توانید به مدیترانه بروید و بر روی آنجا تمرکز کنید.
در حال حاضر ما تمام اطلاعاتی که راجب Imperator: Rome در دسترس است  را جمع آوری کرده ایم و به آپدیت کردن این مقاله هم ادامه خواهیم داد. Imperator: Rome هنوز در مراحل توسعه است و همه چیز به هوس های تیم سازنده باز می گردد و ما باید آماده هر گونه تغییر باشیم.


ویژگی ها بازی و اطلاعات

خط زمانی: Imperator در سال 304 قبل از میلاد یا  753 سال قبل از میلاد که سال پایه گذاری رم است دور های زمانی بازی خواهد بود و پایان این خط زمانی در اوایل آغاز دوران Common Era (عصر مشترک) است. تیم سازنده احساس می کند که بازی همانند سفر در دوران رم است و اینکه شما خودتان امپراطوری خود همچون رم را به قدرت و شکوه برسانید حس خوبی به شما می دهد!

نقشه بازی: شامل بریتانیا تا دیوار هادیان، سراسر شبه قاره هند و تبت، و همچنین از قسمت های پایین اسکاندیناوی تا اتیوپی! این نقشه به استانهایی که هر یک از آنها به یک شهر اختصاص دارد، تقسیم شده است که بیش از 7000 تا هستند. در حال حاضر بیش از 400 کشور قابل بازی وجود دارد!

اما سوال بزرگ این است که چقدر از نقشه را می توان با فکشن های اصلی و جناح های کوچک به دست آورد؟ مناطق بسیار خالی نامید کننده ای وجود دارد اما با این حال این مناطق خالی را می توان به کشور خود اضافه و گسترش دهیم و یا به عبارتی در بازی Europa Universalis IV می توانستید مناطق خالی و به همین رنگ در تصویر را کلونی و یا به عبارتی یک مستعمره کنید، Imperator هم همچین حالتی دارد اما به شکل و روش متفاوت، در حال حاضر بالانس نهایی نقشه همچنان نامشخص است. دو تصویر مختلف از شبه جزیره اسپانیا را مشاهده کنید تا متوجه شوید.

قبایل و جناح های دیگر می توانند از طریق فضای سفید به وسیله استعمار و پریدن حرکت کنند، با این حال یوهان( از اعضای تیم سازنده ) همچنین مطمئن نیست که  هر قبیله و غیره … باید مرزهای دیگر قبیله ها را محدود کنند. زیرا این واقعا نشان دقیقی از اینکه مرزها در آن دوره چگونه کار می کرده اند نیست.
استان ها یک ارزش تمدن دارند که عملکرد مستعمرات را تحت تاثیر قرار می دهد.

دین: مسیحیت در بازی وجود ندارد، با این وجود بسیاری از مذاهب مختلف بر اساس منطقه وجود خواهد داشت. در کل می توان نتیجه ای که گرفت تنش های مذهبی و اهمیت مذهب که در دیگر بازی های این سبک وجود دارد، ممکن است به یک مکانیک و یا یک ویژگی اصلی در بازی Imperator نشود.

انواع دولت: سه نوع حکومت وجود خواهد داشت. سلطنتی، قبیله ای و جمهوری که هر کدام به مکانیک و سبک بازی شما مربوط است.
برای مثال، ما می دانیم که جمهوری ها می توانند شامل پنج جناح باشند که هر کدام دارای برنامه ها و اهداف خود هستند. دستور ها و قوانین جدید باید از طریق مجلس سنا به تصویب رسیده و به سرعت و آنی توسط خود شخص ما قابل اجرا نیستند و حتی در مورد اعلام جنگ هم باید به تصویب مجلس برسد. حکمرانی قبیله ای به طور کلی برای جناح های کوچک و ضعیف است اما آنها می توانند هر آنچه را که می خواهند در هر زمانی به تصویب برسانند و آن را انجام دهند.

کالاهای تجاری: شهرها می توانند کالاهای تجاری را تولید کنند و به فروش برسانند. داشتن آنها در امپراتوری شما، باعث بالا رفتن ارزش آن منطقه برای شما می شود، کالا های اضافه در کشور با دیگر کشور ها و افراد خارجی معامله می شود. برخی کالا های اصلی همچون چوب از پیش برای ساخت وسیله های مهم همچون ساخت کشتی های جنگی روم ذخیره و استفاده می شوند.

شخصیت ها: قطعا شخصیت های مهم در بازی وجود خواهند داشت اما نقش آنها به قدرت و نفوذ آن ها در دولت و دستگاه های سیاسی بستگی دارد، شخصیت ها را می توان به عنوان فرمانداران یک شهر، ژنرال یک ارتش و یا دریاسالار انتخاب کرد، نقش های دیگری هم ممکن است در بازی وجود داشته باشد که در حال حاضر خبری در این باره نیست. دیگر نمیتوان همچون Europa Universalis: Rome از شخصیت ها به عنوان نماینده یا به عبارتی فرستنده استفاده کرد، ویژگی ها و مهارت های شخصیت ها در طول زمان تغییر می کنند. شخصیت ها می توانند بخشی مهمی در جناح ها و خانواده باشند.

جمعیت: چهار نوع جمعیت وجود دارد: شهروندان، مردمان آزاد، قبیله ها و بردگان. هر نوع اثر متفاوتی بر بازی می گذراند:

شهروندان تجارت و تحقیقات را تولید می کنند.
مردمان آزاد نیروی لازم برای ارتش را فراهم می کند.
قبیله پول کمی مالیات و کمی نیروی انسانی را فراهم می کند، اما به نظر می رسد در طول بازی ناکارآمد می شود.
بردگان مالیات و پول را تامین می کنند.

هر نوع جمعیت دارای فرهنگ، دین و سطح شادی خود است، که همه آنها نیاز به تعادل در برابر نیازهای دولت دارند. جمعیت را می توان به یک استان جدید ارتقا داد یا مهاجرت کرد. میزان جمعیتی شما بر تعداد ساختمانهایی که می توانید در یک استان داشته باشید تاثیر می گذارد.


جنگ های داخلی، وسیله های نظامی، ارتش

وفاداری مکانیک کلیدی برای شخصیت ها است. شخصیت های ناپسند می توانند علیه حاکم جناح خود شورش کنند و اگر آنها جنگجویان وفادار به اندازه کافی داشته باشند، باعث جنگ های داخلی می شوند. جناح های بربری می توانند سرزمین های خود را انتقال دهند و یا همان سرزمین را به دست بگیرند.


9 تا واحد مختلف وجود خواهند داشت که میتوانند یه ارتش را به وجود بی آورند. هر واحد “1000 مرد” را نشان می دهد، همانطور که در EUIV نیز به همین شکل بود. واحدهای مختلف دارای نقاط قوت و ضعف در برابر انواع واحد های دیگر هستند و بسیاری از واحدها دارای نیازهای خاص منابع یا نیاز به سنت های خاص نظامی دارند. توانایی های خاصی در نیرو ها وجود دارد، به عنوان مثال واحد های رومی هم می توانند جاده ها را بسازند و هم می توانید به استان های دشمن حمله کنند!

مجموعه ای از ویژگی ها نظامی موجود در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت که بر اساس آن واحدهای خود را بر اساس فرهنگ آن کشور، نوع حکومت و غیره تنطیم می کند. این ویژگی ها مانند یک درخت “استعداد” باز می شود، که به بازیکن امکان می دهد راه های مختلفی را انتخاب کند.

ارتش هایی که برای آنها ژنرال تنظیم می شود دارای قابلیت های خاصی در حمله و دفاع هستند که باعث ایجاد نظم بیشتر و افزایش شانس پیروزی در شما می شود.


تاریخ انتشار

تنها جمله رسمی که از سوی سازندگان بازی منتشر شده این است که Imperator: Rome در 2019 به نمایش گذاشته می شود، اما در گزارش های مختلف خبرنگاران با یوهان آندرسون این بازی در اوایل سال 2019 به طور رسمی منتشر می شود.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها