آموزشآموزش حل مشکل

ارور های رایج در هنگام نصب و اجرا بازی


به دلیل درخواست شما دوستان گرامی، ما این آموزش نصب کلی بازی ها را برای شما فراهم کردیم تا به راحتی و بدون مشکل به نصب بازی بپردازید و همچینن به راحتی هم اجرا کنید. اما قبل از هر چیز چند نکته را باید ذکر کنم.

اطمینان از سازگاری سخت افزار و ویندوز
قبل از نصب و دانلود هر بازی، سیستم مورد نیاز آن بازی را مطالعه کنید و از سازگاری بازی با سیستم خود اطمینان کسب کنید. برخی بازی های قدیمی بر روی ویندوز های جدید همانند Win10 و برخی بازی های جدید برروی ویندوز های قدیمی همانند Win7 اجرا نمی شوند که ما این موضوع را حتما در توضیحات بازی ذکر می کنیم.
به غیر از مسئله بالا حتما و حتما از سالم بودن سخت افزار سیستم هم مطمئن شوید، برخی از دوستان در اکسترکت کردن برخی فایل ها مشکل دارند و اعلام می کنند که با ارور مواجه شده اند! خوب ما هم به عنوان وظیفه این فایل ها رو بررسی می کنیم و اگه فایل برای ما سالم و بدون مشکل از حالت فشرده خارج شود خوب قطعا مشکل نه از طرف ما، بلکه از طرف خود شما هست. پس حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.


نرم افزارهای مورد نیاز
قبل از نصب هر بازی ( به خصوص بازی های پیچیده و گرافیکی ) مطمئن شوید که نرم افزار های زیر بر روی سیستم شما نصب باشد. آپدیت کارت گرافیک هم فراموش نشه چون در اجرای برخی بازی ها به خصوص بازی های گرافیکی و جدید ممکن است بازی به دلیل عدم آپدیت بودن کارت گرافیک شما اجرا نشود.

Microsoft Net Framework (در صورت مواجه شدن با خطای Net Framework)

DirectX (در صورت مواجه شدن با خطای XINPUT1_3 DLL یا d3dx9 یا OpenGL)

Visual C++ Runtime Library (در صورت ظاهر شدن خطای ++Visual C یا msvcp.dll یا MSVCR.dll)

valvE Steam (در صورت مواجه شدن با خطای Steam must be running) (در بیشتر مواقع نیاز نمی شود و حتما هم پوشه کرک رو قبلش ریخته باشید)


ریختن محتویات پوشه کرک در بازی
بعد از نصب بازی، قبل از هر کاری محتویات پوشه کرک را در محل نصب بازی کپی کنید. پس اگر در اجرا با مشکلاتی از قبیل اینکه هیچ اروری نمی دهد و اجرا نمی شود و یا خودکار نرم افزار استیم بازی می شود، مطمئن باشید که محتویات پوشه کرک را در محل نصب بازی، نریختید. بازی هایی که توسط CorePack و  FitGirl فشرده شده اند نیاز به کرک ندارند و کرک در خودشان گنجانده شده است، برخی بازی های وب سایت هم نسخه Gog هستند که این نسخه هم نصب ساده ای دارد و نیاز به هیچ کرکی ندارد.


مشکلات ویندوز و بد افزار ها!
در مواردی، شما همه کار ها را انجام داده اید اما همجنان بازی اجرا نمی شود! شاید برای شما هم این موضوع اتفاق افتاده باشد که بازی بر روی سیستم شما اجرا نمی شد اما با عوض کردن ویندوز، بدون هیچ مشکلی اجرا شد! خوب به دلایل نامعلومی این موضوع هم اتفاق میوفته و می توان گفت تقریبا همه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.


سایر ارور های رایج

منبع وب سایت دانلود.ir

– ارور openall32 یا openal32.dll مربوط به نرم افزار OpenAL است.

 – ارور d3dx9 ، D3dx.dll ،VCOMP100.dll ، XINPUT1_3.dll ،Direct3D9 یا X3daudio1_7.dll مربوط به آپدیت نبودن نسخه DirectX کامپیوتر شما است. آخرین ورژن DirectX مربوط به تاریخ  Jun 2010 است.

 – ارور Please insert the original disk یا Orginal disk not found مربوط به کپی نکردن کرک در محل صحیح است. با توجه به راهنمای نصب کرک را در محل صحیح کپی و ریپلیس کنید .

 – اروری که در آن کلمات dll یا microsoft live یا game live است مربوط به نصب نبودن آخرین نسخه نرم افزار Microsoft Games for Windows_LIVE Game است.

پس از دانلود و نصب این نرم افزار، پس از آن زمانی که وارد بازی شدید، دکمه HOME را از روی کیبورد فشار دهید و یک اکانت آفلاین بسازید تا بتوانید بازی هایتان را ذخیره کنید.

در صورت بروز مشکل در Save کردن بازی باید نرم افزار Steam را نیز نصب کنید.

 – ارور msvcp120.dll، msvcp110.dll یا msvcr100.dll مربوط به ناقص بودن کتابخانه های DLL های کامپیوتر شما می باشد. برای حل این مشکل آخرین نسخه نرم افزار Microsoft Visual C++ Runtime را نصب کنید.

 – ارور OpenGL مربوط به آپدیت نبودن درایور کارت گرافیک شما و نصب نبودن DirectX است.

 – خطایی که در آن عبارت framework به چشم می خورد ناشی از نصب نبودن Net Framework. است.

– خطایی که در آن عبارت Fatal Error به چشم می خورد به طور عمده ناشی از ناسازگاری بازی با ویندوز شماست. یکی راه‌های حل این مشکل به این صورت است که روی آیکن برنامه کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کنید. در تب Compatibility تیک گزینه Run this program incompatibility mode for: را بزنید و یک ویندوز پایین تر از نسخه فعلی ویندوزتان انتخاب کنید و OK را بزنید. بازی را اجرا کنید. اگربازی اجرا نشد به این معنی است که این بازی با ویندوز شما سازگار نیست.

 – ارور steam_api.dll مربوط به کرک نکردن صحیح بازی است. آنتی ویروس خود را خاموش کرده و با توجه به راهنمای نصب، بازی را کرک کنید .

 – اگر متن خطا شامل nvidia physx بود در قدم اول باید جدیدترین نسخه کارت گرافیکی خود را نصب کنید. اگر از نصب آخرین ورژن کارت گرافیک مطئمن هستید و باز هم این ارور را مشاهده می کنید به تنظیمات کارت گرافیک خود بروید و از قسمت Set PhysX Configuration، نرم افزار nvidia physx را فعال کنید.

 – اگر ارور شامل 0xc000007b بود، یکی از راه های برطرف کردن این مشکل نصب نرم افزارهای Net Framework. و Microsoft Visual C++ Runtime است.

 – اگر ارور شامل 0xe0434352 بود، مشکل از آپدیت نبودن کارت گرافیک شماست.

این پست در صورت مشاهده ارور های رایج آپدیت خواهد شد.

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها