بررسی

بررسی بازی Total War: Rome II

درباره بازی

سبک بازی: Turn-based strategy, Real-time tactics
تاریخ انتشار بازی: 30Nov, 2017
سازنده: Creative Assembly
ناشر: SEGA
نمره متا: 62 | استیم: 6


مقدمه

سال ها از انتشار روم 1 میگذشت اما هنوز هیچ کدام از عناوین توتال وار توانایی تکرار موفقیت روم 1 رو نداشتند پس از انتشار موفقیت آمیز Total War: Shogun کریتو اسمبلی با انتشار خبری رسما ساخت Rome 2 رو اعلام کرد تا زمان انتشار بازی پیش نمایش های فوق العاده، خبر از بازی بی نظیری را میداد اما…
بازی از سال 272 قبل از میلاد آغاز می شود، با انبوهی از کشور های موجود در شرق.  پارت ها منتظر فرصتی برای آزاد سازی ایران از چنگال یونانیان هستند،مصریان سرگرم فتح سوریه و برپایی امپراتوری شکوهمند خود هستند اما در غرب این روم است که حرف اول را میزند، یونانیان، کارتاژ ها و اقوام بربر از رقیبان سرسخت روم محسوب می شوند…


گیم پلی

این بازی هم با وفاداری به اصل سری توتال وار نوآوری های زیبایی در نوع خود داشت همچون امکان اجرای عملیات آبی خاکی و امکان پیاده کردن نیروی دریایی در سواحل. گیم پلی بازی در ابتدا در بدترین حالت خود بود به طوریکه بازی کردن را غیر ممکن کرده بود! بعد ها با انتشار چنیدن DLC بازی به عالی ترین حالت ممکن رسید و می توان گفت که توانست طرفداران را راضی و خوشحال نگهدارد. اکنون به توضیح کوتاهی از چنیدن DLC این بازی می پردازیم.

Caesar in Gaul
همانطور که از اسم این افزونه پیداست شما با کنترل یکی از اقوام بربر یا ارتش سزار در فرانسه قدم به ماجراجویی های زیبایی خواهید گذاشت همچنین یک نبرد تاریخی تحت نام آلژیا به بازی اضافه شد.
Hannibal at the Gates
هانیبال سردار بزرگ کارتاژی آیا موفق به فتح و نابودی روم خواهد شد؟ این شمایید که اصولا تصمیم میگرید از میان جمهوری روم و کارتاژ یکی را به پیروزی هدایت کنید دو نبرد تاریخی به بازی افزوده شد نبرد کانای و زاما.
Imperator Augustus
پارت ها در شرق امپراتوری عظیمی بر پا کرده اند و روم در جنگ داخلی افتاده و قلمرو امپراتوری بعد از مرگ سزار تقسیم شده شما باید امپراتوری روم را مجددا برپا کنید.
Wrath of Sparta
جنگ های داخلی در یونان شعله ور شده و ایرانیان در حال جمع آوری ارتشی عظیم برای فتح یونان هستند این افزونه بیشتر بر روی جنگ های داخلی یونان تمرکز دارد.
Empire Divided
روم در فروپشایی اقتصادی کامل به سر میبرد و قبیله های وحشی اطراف در پی غارت ثروت روم هستند. در شرق هم ساسانیان حملات عظیمی به خاک های روم زدند اما تنها کسی که آنجا را از حمله ساسانیان نگه داشته است، Zenobia ملکه پالمیرا است اما تا چند وقت می تواند روم را از حملات دفع کند؟
Rise of the Republic
رم برای عظمتی دوباره آماده است اما با این حال لبه پرتگاه قرار دارد. قبیله Senones Gallic در شرق ایتالیا مستقر شده است و قبیله بسیار قوی و شجاع هستند. این DLC جدید به نبرد های کشور های جدید در ایتالیا با روم می پردازد.


گرافیک و موسیقی

گرافیک بازی با انتشار بسته الحاقی Rise of the Republic به بالاترین حد خود رسید و بسیاری امکانات از Total War Attila همچون درخت خانواده اضافه شد! این بسته الحاقی انقلابی در Rome 2 بود و او را به شدت جذاب تر کرد.


نتیجه گیری

Rome 2 یکی از محبوب ترین سری های توتال وار هست و تجربه کردن آن خالی از لطف نیست!


نمایی به تاریخچه بازی

Rome: Total War [Barbarian Invasion, Alexander]
2004, 2005, 2006

Total War: Rome II [Caesar in Gaul, Hannibal at the Gates, Imperator Augustus, Wrath of Sparta, Empire Divided, Rise of the Republic]
2013, 2014, 2017, 2018


تصاویر بازی


سیستم مورد نیاز

:Minimum

  • OS: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8
  • Processor:2 GHz Intel Dual Core processor / 2.6 GHz Intel Single Core processor
  • Memory:2GB RAM
  • Graphics:512 MB DirectX 9.0c compatible card (shader model 3, vertex texture fetch support).
  • DirectX®:9.0c
  • Hard Drive:35 GB HD space
  • Additional:Screen Resolution – 1024×768

:Recommended

  • OS:Windows 7 / Windows 8
  • Processor:2nd Generation Intel Core i5 processor (or greater)
  • Memory:4GB RAM
  • Graphics:1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
  • DirectX®:11
  • Hard Drive:35 GB HD space
  • Additional:Screen Resolution – 1920×1080

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها