آموزشاموزش نصب مد

آموزش نصب مد‌های Hearts Of Iron IV

روش جدید + آموزش ویدیویی

آموزش ویدیویی نصب مدهای Hearts Of Iron IV

(برای مشاهده ویدیو از فی*تر شکن استفاده کنید)

آموزش متنی نصب مد‌های Hearts Of Iron IV

ابتدا به پوشه مد بازی بروید: ( اگر پوشه مد وجود نداشت آن را بسازید ) 

اسم پوشه حتما mod با m کوچک باشد.

\My Documents\Paradox Interactive\Hearts Of Iron IV\mod

مد مورد نظر خود را از وب سایت دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید.

در پوشه مد مورد نظر یک فایل با نام “Descriptor.mod” وجود دارد، نام آن را به نام پوشه مد تغییر دهید و سپس آن را به پوشه اصلی مد بازی منتقل کنید. مانند ویدیو زیر

با استفاده از NotePad یا هر نرم افزار دیگری فایل .mod را که به بیرون منتقل کردید را ویرایش کنید و خط زیر را اضافه کنید یا اگر وجود داشت، دقت کنید که نام پوشه ماد (که در اینجا blorg به عنوان مثال نوشته شده است) با اسمی که در مسیر path وارد شده یکی است.

“path=”mod/blorg

خواهشا دقت کنید که اسم پوشه ماد شما، اسمی است که شما برای Descriptor.mod انتخاب کردید. به بیان ساده‌تر، ما در بالا گفتیم که نام Descriptor.mod را به نامی که پوشه ماد است تغییر دهید. شما باید همان نامی که فایل Descriptor.mod را به آن تغییر داده‌اید را در مسیر path نیز ذکر کنید. اسم‌ها نباید متفاوت باشد، باید یکی باشند!

اگر archive وجود نداشت در هر کجا که می‌خواهید یک Path اضافه کنید.
 

فراموش نکنید که حتما تغییرات را سیو کنید. بعد از آن وارد پوشه بازی شده و لانچر بازی را اجرا کنید، قبل از اجرای لانچر فایل launcher settings را ویرایش کنید و از steam به gog یا pdx تغییر دهید. نام لانچر dowser می باشد. همچنین در صورت وجود هرگونه مشکل در اجرای لانچر، به آموزش زیر مراجعه کنید:

حل مشکل لانچر بازی های پارادوکس

بعد از باز شدن لانچر شما باید با تصویر زیر و یا با حالت دیگری از آن مواجه شوید، در هر دو حالت هیچ فرقی وجود ندارد، تنها تفاوت این است که در لانچر حالت اول شما باید به دنبال سربرگ Mods بگردید و در لانچر حالت دوم که عکس زیر می‌باشد باید بر روی Playsets کلیک کرده تا وارد بخش نمایش داده شده در تصویر زیر شوید.

 
بعد از انجام مرحله 1، شما اکنون باید مد را به لیست خود اضافه کنید، برای اینکار بر روی Add More Mods کلیک کنید، یک صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در این صفحه باید مد برای اضافه کردن به لیست وجود داشته باشد ، اگر مدی نبود یعنی اینکه شما path را به درستی تأیین نکردید و باید به عقب برگردید و مشکل را برطرف کنید.
 
بعد از انجام مرحله 2 اکنون به مراحله نهایی میرسیم، در مرحله 3 شما باید تیک مد‌ها را زده و بعد از آن بازی را از طریق لانچر اجرا کنید، همچنین اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق لانچر بازی را اجرا کنید، می‌توانید مد را در لانچر روشن کرده، لانچر را بسته، و بازی را بدون لانچر اجرا کنید، بعد از باز شدن بازی مشاهده می‌کنید که مد به درستی فعال شده است.
 
پایان! این تمام مراحل نصب مد است که در تمام بازی‌های دیگر پارادوکس جوابگو می‌باشد، در صورت وجود هرگونه مشکل در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.
 

روش زیر برای بیشتر مد ها جوابگو نمی باشد و منسوخ شده است. پیشنهاد میشه فقط از روش بالا استفاده کنید.

آموزش نصب تمامی مد های این بازی در یک کلیپ برای شما عزیزان قرار گرفته

(برای مشاهده ویدیو از فی*تر شکن استفاده کنید)
 

دو نوع مد وجود داره، یکی مد هایی که دارای دو فایل با اسم یکسان هستند و دیگری مد هایی که فایل اجرا کننده ندارند و محتویات مد در پوشه مشخصی نیست. ابتدا آخرین نسخه بازی را از وب سایت ما دریافت کنید. سپس به آدرس زیر رفته و در صورت نبود پوشه mod آن را بسازید.
C:\Users\*Username*\Documents\Paradox Interactive\Hearts of Iron IV

بعد از آنکه پوشه mod را ساختید، مد را درون این پوشه کپی کنید. لانچر را اجرا کنید، به هیچ عنوان بر روی Clear user directory کلیک نکنید چون که پوشه mod شما حذف می شود! تیک مد را بزنید و اجرا کنید.

در مد های نوع دوم ابتدا بازی را اجرا کنید، در لانچر بازی به این آدرس بروید ( دقیقا شبیه کلیپ عمل کنید )
Mods/Mod tools/Create Mod
در Mod Title یک اسم انتخاب کنید، در Direcotry هم دقیقا همان اسم را بگزارید، Supported Version را دست نزنید! در Mod tags هم هر کدام رو انتخاب کردید مهم نیست.
در آخر بر روی Create Mod کلیک و به آدرس ذکر شده بروید. در آن آدرس پوشه ای با همان نام انتخابی هست، محتویات مد را درون این پوشه کپی کنید و بدون هیچ مشکلی مد را از لانچر اجرا کنید.

3.6 20 رای ها
امتیازدهی به مقاله
باخبرم کن
باخبر شدن از

151 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها